Koreander - Hvor får man tak i det?

Ser på en oppskrift som inneholder noen gram koreander(Belgisk Blonde), men ingen av nettbutikkene som jeg vet om har dette. Er det "dagligvare" urt, eller må man på spesialbutikker. Er det fersk eller tørket man bruker når det ikke står noe om det i oppskriften? :roedme:

Takk Jens. Da er det frø man bruker ser det ut til. Når jeg googlet kom helst fersk, og som urt opp. Kan det og brukes om jeg finner på butikken? Må kanskje bruke annen vekt om en bruker fersk?

PS! Må bare si at det er en fantastisk resurs dette forumet, for en nybegynner. Helt utrolig bra og flinke personer som deler av sin kunnskap. Svar nesten med en gang en står fast  :amen:

Det er den tørkede varianten vi bruker. Stort sett alt av innvandrerbutikker har hele, tørket koriander som du knuser i en morter eller med stavmikser før du heller i gryta.

Vil på det varmeste anbefale indiske korianderfrø (mener det er det Bryggselv-fører). De er litt mer rugbyball-formede og har en nydelig aroma.

Har inne en bestilling hos bryggselv.no (betalt men ikke sendt) Sendte en mail til dem nå. Prøver å få det med på den samme ordren. Ser jeg søkte feil når jeg ikke fikk det opp på bryggselv, dem har visst det meste der. Fikk forresten hjelp over telefon med dem i går for å sette opp bestilling til mitt første brygg fra oppskrift. Syntes ikke det var så enkelt i utgangspunktet. Tror jeg skal klare det selv neste gang.

Det er forøvrig denne http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Belgisk%20Blonde%20%231%20-%20Hjelmebrygg&mine=&sort=date&stylesort=0&numshow=100&namesearch=&brewersearch=hans%20einar:

Tusen takk for klargjørende svar.

Tilbake
Topp