Kulekran til Speidel 20l

Jeg har kjøpt en kulekran til speidel 20l en slik http://shop.petit-agentur.no/products/speidel-kulekran-34-i-rustfritt-stal
Jeg sliter med et par ting. Får ikke kranen til å stå i rett posisjon ved montering. Når jeg skrur den fast ender kranen skjevt. Det fulgte ikke med noen strammemutter eller foring.
Kranen er veldig tråkk. Jeg er bekymret for at sveisen i speidelen vil ryke når jeg åpner og lukker kranen. Ser at den svikter en del ve åpning og lukking.
Noen som har erfaring med noe av dette
 
Flytt mutteren fra den originale krana, inkludert O-ringen. Skru krana inn i Speidelen så langt det går, og skru den deretter ut så langt at den står rett. Stram deretter til mutteren.

Tight kran, men fyll litt halvvarmt vann i Speidelen og la det strømme gjennom krana, så glir den straks lettere. Jeg lurte på akkurat det samme som deg da jeg byttet kran. Alt OK nå  :)
 
Takk for svar. Men når jeg skal skru inn krana med mutter og O-ring er det ikke mange gjengene jeg får skrudd inn. En halv gang rund maks. Holder det? Ser at det er mye mer gjenger på den originale krana en kulekrana.
 
Gjorde det slik som du sier jeg, var skeptisk men det holdt tett når jeg brygget lørdag! Ble lettere å åpne/lukke etter å ha tappet litt varm vørter.
 
Tilbake
Topp