Lansering av Henrik Imperial Amber

Jeg hørte rykter om at noe av dette ølet skulle komme til Oslo, Nærmere bestemt Beer Palace. Snakket med innkjøpssjefen der, og han benekter kontakt med Lervik om dette ølet. Noen som kan bekrefte at Henrik kommer til Oslo, og evt hvor? Skulle så inderlig gjerne smakt det...
 
Bård skrev:
Jeg hørte rykter om at noe av dette ølet skulle komme til Oslo, Nærmere bestemt Beer Palace. Snakket med innkjøpssjefen der, og han benekter kontakt med Lervik om dette ølet. Noen som kan bekrefte at Henrik kommer til Oslo, og evt hvor? Skulle så inderlig gjerne smakt det...

Meg bekjent er alt ølet (totalt 16 key kegs) hos Henrik. Det har aldri vært snakk om at det skal selges andre steder, så et er antakelig bare et rykte. Det er Henrik som har bestilt og kjøpt det, så jeg vil tro det ikke dukker opp andre plasser.
 
Kan bekreftet at alt ølet er shippet til Henrik Øl og Vinstue. Kun 16 fat, iallefall i denne omgang.

Dirty Bird som Mike fra Lervig brygget sammen med Amundsen mener jeg var å få fatt i på Beer Palace.
 
Knut1 skrev:
Da blir det en tur på Henrik Øl & Vinstove i kveld. Henrik Imperial Amber blir selvfølgelig første øl i glasset... blir spennende :)

Gi oss forøvrig en tilbakemelding på om brygget falt i smak. Det blir iallefall jeg glad for.
 
De hadde desverre ikke den på fat i går, så det blir ingen tilbakemelding. Men de hadde masse annet spennende  :)
 
Nei, de var ikke tomme. Skulle komme på fat igjen til Onsdagen eller noe. De hadde den stående på "fjernlageret".
 
Var på Henrik i går kveld og fikk da sjansen til å smake denne. Kjempegod! Litt for bitter for min smak - men den ble bedre etterhvert som en kom dypere i glasset :biersmile: Neste gang er den sikkert enda bedre  :skitbra:

Benyttet også anledningen til å smake Cantillion Gueze - det var øl som krever tilvenning!!!

Ellers er det blitt "vanskelig" å ta seg en øl på Henrik - utvalget er jo så stort at jeg bruker mesteparten av tiden på studere ølkartet og listene på veggen :)
 
Ørnegård skrev:
Var på Henrik i går kveld og fikk da sjansen til å smake denne. Kjempegod! Litt for bitter for min smak - men den ble bedre etterhvert som en kom dypere i glasset :biersmile: Neste gang er den sikkert enda bedre  :skitbra:

Benyttet også anledningen til å smake Cantillion Gueze - det var øl som krever tilvenning!!!

Ellers er det blitt "vanskelig" å ta seg en øl på Henrik - utvalget er jo så stort at jeg bruker mesteparten av tiden på studere ølkartet og listene på veggen :)

Ja der er ikke lett når utvalget er stort :)
 
Hei mesterbryggere. Har denne oppskriften nå stående til gjæring. Gleder meg, men lurte på en ting i adventstiden; hva gjør at dette brygget tituleres som en "imperial"?
 
At det er betydelig sterkere enn vanlig amerikansk amber. Så vidt jeg vet var vi faktisk de første som brukte "imperial amber" som betegnelse på et øl.
 
Tror ikke jeg nådde helt opp til Imperial- tittelkvalifisering da. Jeg brygget riktignok etter oppskriften andrimme american amber som jeg fant her på forumet. Med fire kilo pale nådde jeg knapt en OG på 1.050. Ser at "gyldenløve" varianten køla mer på i alle henseende - men hvilken ligner mest på Henrik'en, hvilken Og /abv var den på? Ligger oppskriften ute her et sted?
 
Reinert skrev:
Tror ikke jeg nådde helt opp til Imperial- tittelkvalifisering da. Jeg brygget riktignok etter oppskriften andrimme american amber som jeg fant her på forumet. Med fire kilo pale nådde jeg knapt en OG på 1.050. Ser at "gyldenløve" varianten køla mer på i alle henseende - men hvilken ligner mest på Henrik'en, hvilken Og /abv var den på? Ligger oppskriften ute her et sted?

Dette er den korrekte oppskriften på ABC Henrik Imperial Amber (Gyldenløwe-navnet til tross):
http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,5718.msg71822.html#msg71822
 
Tilbake
Topp