Har CO₂ flaske av den kjente typen brannslokningsparat. Når jeg skulle få det fyllt opp, var det lekasje. Jeg regna med at brannsikringsfirmaet skulle sjekke dette, og mener det var snakk om skifte av en pakning. Mitt aparat har hovedventil som åpnes med hendel som trykkes ned, og som må teipes el lignende så den står nede. Men når jeg trykker ned, står spruten m CO₂ ut i toppen ved den lille tappen som trykkes ned under hendelen/håndtaket. Når jeg slipper så fortsetter lekasjen noen sekunder. Noen tips? Går ikke tappen under håndtaket skikkelig ned? Klemmer jeg ikke hard nok ned? Jeg er forsiktig, for det skremmer meg litt om 6kg CO₂ skulle gå amokk rett forran meg!!
*EDIT!
Jeg må legge til at stigerør i apparatet er ikke tatt bort. Har i ettertid lest at en må tappe c02 fra flaska ved å ha den på hodet, så en ikke tapper flytende co2, men i gassform. Kan dette ha noe med at det lekker i toppen?? Spørsmålet høres litt dumt ut, men jeg har virkelig ikke peiling på dette...
*EDIT!
Jeg må legge til at stigerør i apparatet er ikke tatt bort. Har i ettertid lest at en må tappe c02 fra flaska ved å ha den på hodet, så en ikke tapper flytende co2, men i gassform. Kan dette ha noe med at det lekker i toppen?? Spørsmålet høres litt dumt ut, men jeg har virkelig ikke peiling på dette...