Liten test av Jockey box

Jeg har sett på å kjøpe eller bygge noe lignende. Hvor mye kom det på til slutt? Eneste butikkjøpte jeg har kommet over er noe petit har, men de begynner på 6000,- noen som vet om noe billigere?

Vil det være en dårlig ide å bruke kobberrør til kjøleren i stedenfor rustfritt? Tynne bremserør er både lett å få tak i og lett å bøye.
For ett system det ølet ikke blir stående lenge i røret bør det vel gå bra, men det kan kansje være så lav pH at kobberet vil løse seg opp. Vil helst ikke ha usmak på ølet eller bli forgiftet.

lassi skrev:
Jeg har sett på å kjøpe eller bygge noe lignende. Hvor mye kom det på til slutt? Eneste butikkjøpte jeg har kommet over er noe petit har, men de begynner på 6000,- noen som vet om noe billigere?

Tror det endte på rundt 3600,- med alt inkludert. Ganske fornøyde med det :) Kjøpt på eBay

HansV skrev:
Vil det være en dårlig idé å bruke kobberrør til kjøleren i stedenfor rustfritt? Tynne bremserør er både lett å få tak i og lett å bøye.
For ett system det ølet ikke blir stående lenge i røret bør det vel gå bra, men det kan kanskje være så lav pH at kobberet vil løse seg opp. Vil helst ikke ha usmak på ølet eller bli forgiftet.

Enig der, ser ikke noe problem med å bruke kobber. Det er som du sier viktig at ølet ikke blir liggende lenge i coilen. Men det ordner du vel  ;D

Tilbake
Topp