Loddetinn og vørter

Nøkleby

Norbrygg-medlem
Har en vørtekjøler som har hatt ett uhell og må skjøtes på et vis. Tanken var å lodde dette sammen med sølvloddetinn for VVS. (Blyfritt)
Byr dett på noe problem annet enn selve jobben. Tenker på dette med sur varm vørter og evt om det kan smitte av noe fra loddetinn osv.
Alternativt er jo å sette på en skjøt av skrutypen men da blir det litt mer hassel å holde rent.

Tips anyone?

Nøkleby skrev:
Har en vørtekjøler som har hatt ett uhell og må skjøtes på et vis. Tanken var å lodde dette sammen med sølvloddetinn for VVS. (Blyfritt)
Byr dett på noe problem annet enn selve jobben. Tenker på dette med sur varm vørter og evt om det kan smitte av noe fra loddetinn osv.
Alternativt er jo å sette på en skjøt av skrutypen men da blir det litt mer hassel å holde rent.

Tips anyone?

VVSloddetinnet erfarte jeg etter mye om og men, med litt hjelp her på forumet er beregnet for hardlodding. Jeg kjøpte vanlig blyfritt loddetinn med loddepasta inni, og da ble jobben meget lettere.

Ja har tinn for vvs fra Claseren. Loddingen skal jeg nok klare men lurer mer på om det kan avgi smak eller andre lite trivelige stoffer.

Jeg har brukt akkurat samme type loddetinn fra claseren til all loddingen min, og jeg har ikke merket noe galt med det.
Jeg kjører herms oppsett i mitt bryggeri, så det er litt kobberrør som vørteren konstant sirkulerer gjennom, med en del skjøtet og vinkler som er loddet, og det går helt fint.
Kjør på :)

Takker og bukker.  Her snakker vi uansett ikke om så veldig lang kontakttid men greit å være på sikre siden.

Tilbake
Topp