MÅ Co2'en være "food grade"?

Lurer på om Co2'en man bruker til å karbonere ølet og/eller bare til å presse det ut av fatet være food grade?
Har fått tilbud om å kjøpe masse 16g patroner til ut-på-tur av en kompis. Disse patronene tilhører i utgangspunktet luftpistol, og er merket med "not for human consumption".
 
Nå er ikke jeg sakkyndig. Men jeg ville tro at Co2, var Co2.
Det finnes jo Co2 purgere som bruker slike patroner.

Når det står Not for human consumption ville jeg tro at det også gjelder all Co2. man bør ikke innta det i store mengder  :ilike:
 
Co2 er co2... End ef line.
Vær dog opmerksom på at noen patroner til luftgevær er tilsatt olje for smøring. Utover det er dette ren gass som i utgangspunktet er dødlig....  ;D
Men jeg tror alkoholen tar deg først.
 
Det var en kar på Mandag i Annen som hadde en work-around på dette. Han mente man kunne slipe med noen riller. Kan sjekke dette ut.
 
Vær forsiktig med å slipe på patronene. Om det er den type "modding" det er snakk om. Det er høyt trykk og mye energi som slippes ut om det går hull på en Co2 patron. Selv om det bare er 16 gram. Om du holder den i hånden kan det lett gå ut over øyne og tenner når den kommer flyvende.

Min regulator fløy her om dagen vegg imellom da jeg skrudde den på en 6 kg. Co2 flaske da jeg ikke var oppmerksom på at gjengene ikke var 100%. Gammelt slitt CO slukkeapperat. Rev av gjengene og rett i veggen 2 meter lenger borte når jeg skrudde opp ventilen på flasken.  :doh: Heldigvis var jeg forsiktig og stod som jeg pleier når jeg åpner for trykk. I motsatt ende av utløpet.
 
Så, om 16g-patronen er kjøpt på en luftvåpenforretning, bryggesjappe, eller bilverksted, så ville dere likevel tatt sjansen på å bruke den til å presse ølet ut av corneliusfatet?

:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp