• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Magnetrører vurderes kjøpt

Ønsker å kjøpe magnetrører hvis noen har en liggende som ikke blir brukt. Ønsker fortrinnsvis en som er kjøpt over disk.

Bor i Trondheim/Oppdal, og henter gjerne i nærheten om prisen er god

Even
 
Hei. Jeg bor i Trondheim og selger hjemmelagede magnetrørere med hastighetskontroll for 500,-
For bilder se annonse i dette forumet lagt ut 13. mai.
 
Jeg har ikke prøvd med noe større enn Bodum presskanne (ca. en liter), men da lager den glatt vortex ned til bunnen. Jeg bruker avdankede batterieliminatorer, og disse har mer enn nok strømkapasitet for viftene jeg bruker.
 
Okey, jeg skal vurdere det.. Trenger en som drar minst 5 liter, og det er mer betryggende med en kjøpt over disk da den kanskje blir gående over natta.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Opps, svarte vist to ganger.
Kan legge til at alle deler unntatt strømforsyninga er nye, og jeg har kjørt de i flere døgn for å teste.
Du kan jo ta med kolben som du skal bruke og komme innom og teste, jeg har ikke så stor kolbe.
 
Da har jeg prøvd den i en gammel alu-kjele jeg har, jeg hadde opp over 6 L. vann, og det funka fint. Brukte 2 cm. pinne, sikkert bedre med 4 cm. Tok bilde, men det ble ikke noe særlig.
 
Okey, ferie på Oppdal i frem til august. Det er absolutt under vurdering altså. Hvor lang tid tar det å sette sammen en?
 
5 liters kolber er ganske mye tykkere i glasset än en 2 og 3 liter. Så min hjemmelagde klarer fint en heftig vortex i en full 2-liter så viktet det ikke spesiellt greit med 2 liter i en 5-litere. I alle fall ikke med den magnetpinnen jag hade for hånd. Avstanden mellom magneterne blir jo større hvis glasset er tykkere.
 
Tilbake
Topp