Magnetrører

Odland skrev:
Tore B. skrev:
Jeg mottok min magnetrører fra www.stirplate.com i går, og har testet den ut på mine to Erlenmeyer-kolber på 3 og 5 liter. Den fungerer glimrende! Ei PC-vifte er bygget inn i en plastboks, med et kretskort og en skrue for å justere hastigheten. Meget bra!

Jeg betalte $39.95 pluss $26.50 for frakt, totalt $66.45, altså bare rundt 370 kroner. Dette er et røverkjøp! Jeg droppet strømforsyningen, men fikk i stedet med tre magnetpinner. På jobben fikk jeg tak i en avhendet strømforsyning for forrige generasjons IBM bærbar PC, som yter 16 volt likestrøm. Den passet perfekt, både i når det gjaldt kontakten og strømspenningen.

Jeg skal propagere opp to pakker Wyeast gjær til helgens brygging (60 liter pils og 40 liter Pale ale, deler mesken i to separate kokekar). Gleder meg til å se om jeg får mer gjær enn tidligere, og om gjæringen blir raskere og bedre.

Bestilte også en slik en i går. Gleder meg til å se resultatet. Har problemer med å få skikkelig utgjæring. Kanskje dette kan hjelpe på.

Hvor finner en strømforsyning som passer til magnetrører kjøpt fra www.stirplate.com ? Biltema/Claes Olsson ??
Og virker den fremdeles?
 
Tilbake
Topp