Maltkvern fra AliExpress - Kina

Har nettopp kjøpt litt saker på aliexpress.com. De har egen app. Ebay - go home :) Morsomt å prøve, og varene kom etter 8 dager fra Hong Kong hjem på døra mi med FexEx. AliExpress har ALT du kan tenke deg fra solcellepaneler til kjøretøy til .. maltkverner  :skitbra:

USD 99 - malt mill grain mill home brew mill barley crusher
USD 25 - homebrew refractometer ATC (0-32%Brix,1.000 ~ 1.120 Wort Specific Gravity)
USD 27 (for 3 stk) 3'' inch stainless steel tea infuser ball homebrew hop ball

Har ikke hatt tid til å pakke ut kverna og prøve den, men ser greit ut.

PS: Betaling for varene blir ikke releaset før du har trykket Goods received. Så det kan kanskje være en sikkerhet i det.

God Jul!

Jeg har de stainless steel tea infuser med diameter på 9-10 cm, de er knall. men rundt 20-25 gram humle pellets er vell det max jeg kan ha i mine. Men de er helt suverene. Måtte bare stramme litt på de låsene slik at de sitter godt.

homebrew refractometer jeg kjøpte på aliex..er forferdelig unøyaktig og målingene varierer voldsomt , har måtte sjekke  OG på gamlemåten med Oechslevekt

Home brew heat belt! Endelig fant jeg akkurat det jeg har lett etter! Nye favorittappen min akkurat nå.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

ToreAmundsen skrev:
USD 99 - malt mill grain mill home brew mill barley crusher

Har ikke hatt tid til å pakke ut kverna og prøve den, men ser greit ut.

Kom gjerne med en tilbakemelding på mølla:)

Edit: quote feil

PAS skrev:
homebrew refractometer jeg kjøpte på aliex..er forferdelig unøyaktig og målingene varierer voldsomt , har måtte sjekke  OG på gamlemåten med Oechslevekt

Jeg kjøpte også refractometer fra Aliexpress.  Jeg har samme erfaring som deg.  Viser konstant for høy verdi,(varierende)  Billig schit!! selv om jeg kalibrer de mange ganger .  Ubrukelig.  Kjøp heller en øchselvekt på eurospar, de funker veldig bra!!!

Bjarni skrev:
Jeg har de stainless steel tea infuser med diameter på 9-10 cm, de er knall. men rundt 20-25 gram humle pellets er vell det max jeg kan ha i mine. Men de er helt suverene. Måtte bare stramme litt på de låsene slik at de sitter godt.

Fungerer sikkert helt bra, men jeg har brukt humlestrømper fra Bryggselv.no, og de funker helt fin t og tar mye humle

Rutof skrev:
Syns ikke 99 usd for en Kina mølle var så billig.

Akkurat. Derfor kan det være at spec stemmer, og da er det rimelig. Det er 1/4 av prisen til mm3 med stryte. Hadde den kostet 29 usd hadde den vært uinteressant.

--

Hans Einar skrev:
Rutof skrev:

Akkurat. Derfor kan det være at spec stemmer, og da er det rimelig. Det er 1/4 av prisen til mm3 med stryte. Hadde den kostet 29 usd hadde den vært uinteressant.

--

Det er vel mer realistisk å sammenligne den med en MM2. Med frakt og moms på kinamøllen så sparer man kanskje 500,- på å ikke kjøpe en i Norge, men mister samtidig kjøpsrettigheter. Og så kommer eventuelle forskjeller i materialer, herding, maskinering, lagre osv.

En god mølle varer livet ut.

Hans Einar skrev:
Rutof skrev:

--

Kan ikke sammenligne den mot mm3.

Tilbake
Topp