Matsui MUL48W13E kjøleskap till gjæring, nok plass?

Vil tro at det går, men du kan få litt plassmangel hvis du skal ha gjærlås på toppen. Ta med et gjæringskar til Elkjøp (evt ta mål på stedet).
 
japp. Tar med mej bøtten uansett. Jo, med gjærlåset blir det knappt, men tenker at det enkelt kan løses med en slange, da trenger jeg ikke mer enn en cm mellan lokk og tak, tenker jeg....men jeg har tatt feil en gang tidligere i mitt liv, kanske dette blir nr 2...?
 
Jeg kjøpte storebroren til den du ser på i tro om at jeg fikk gjæringskar og 19l Cornelius fat  inn, noe som selvfølgelig ikke gikk. :) (dvs kan presse det inn, men det blir tight!)
 
Gjæringsbøtte fra bryggselv er 42cm på det bredeste(fra håndtak til håndtak) og høyde m gjærlås er 52cm. Bør kunne gå dette siden bredde på skap er 48cm , høyde 84cm og dybde 50cm. Dette er kanskje yttermål..hadde tatt med bøtta uansett
 
takk for svar. Det finnes ikke noen der ute som av en slump faktiskt har dette kjøleskapet i bruk i hjemmet?
 
Jeg har en eldre modell, MF128WW. Samme ytre mål og det tar lett et gjæringskar fra Europris, 30l. Kompressoren sitter nederst så du må lage en hylle som karet kan stå på. Ikke høyt nok til gjærlåsen.

Forresten, kom på at jeg tok av innsiden av døra ellers fikk jeg den ikke igjen, hyllene er i veien. En haug med skruer bak gummilista holder både innsiden og lista på plass. Skar av den ytterste kanten og skrudde den på plass sammen med lista. Så garantien ryker nok. Kan ikke garantere at den mye modellen er lik, så det må du skjekke.
 
Passar perfekt! Det är inte någon snack om att det finns mer "give" alltså, det är på håret pga temperaturreg uppe till höger intill taket. Menar att det kanske får plats med ett lite avsågat jäsrör, vartfall en slangelösning.

Ska lägga ut en bild för den intresserade imorn kanske...
 
vågar man på att plocka ur innerdörren som har utväxterna till hyllorna eller? När jag drar av gummilisten är det inte några skruvar synliga, ser kanske limmat ut....?
 
Så här ser det ut per idag. Jäsning håller stabilt 19c
 

Vedlegg

  • IMG_20140301_143005.jpg
    IMG_20140301_143005.jpg
    443 KB · Sett: 786
  • IMG_20140301_142949.jpg
    IMG_20140301_142949.jpg
    504,6 KB · Sett: 718
  • IMG_20140301_142939.jpg
    IMG_20140301_142939.jpg
    391,4 KB · Sett: 715
det är alltså en standard 30l det är snack om... http://shop.petit-agentur.no/products/gjaeringsbotte-gradert-med-lokk-27-liter
 
Fikk det ikke helt klart for meg...
Passer kjøleskapet til en dual uten å ta ut innta i døren eller andre plasser?
 
petteraa skrev:
Fikk det ikke helt klart for meg...
Passer kjøleskapet til en dual uten å ta ut innta i døren eller andre plasser?

vet inte riktig vad du menar med dual här...men jag har inte plockat ur innerdörren, det funkar på milimetern så långt du inte bygger stödhyllan nedtill för hög.
 
Hei, kan avkrefte en gang for alle at den ikke funker. Vi kjøpte to stykker og gikk på en smell! Den er altfor smal pga en laaaaang forhøyning nederst i kjøleskapet! MEN, vi har kjøpt to nye kjøleskap hvor det er plass til 2 19L fat og co2 tank pr kjøleskap. De kostet 1699,- når vi kjøpte den så den kommer sikkert til å gå ned i pris igjen. De er perfekte!
Link: https://www.komplett.no/whirlpool-arc103-ap-mini-kjleskap/756664
 
Hei, kan avkrefte en gang for alle at den ikke funker. Vi kjøpte to stykker og gikk på en smell! Den er altfor smal pga en laaaaang forhøyning nederst i kjøleskapet! MEN, vi har kjøpt to nye kjøleskap hvor det er plass til 2 19L fat og co2 tank pr kjøleskap. De kostet 1699,- når vi kjøpte den så den kommer sikkert til å gå ned i pris igjen. De er perfekte!
Link: https://www.komplett.no/whirlpool-arc103-ap-mini-kjleskap/756664

Denne kjøpte jeg også, er plass til 2 x 19l og 1 x 9l cornelius. Fikk den til samme prosen på komplett til 1699,- angret på at jeg ikke kjøpte 2 stk med det samme.

Easybrew
 
Hei! Er det plass til ett gjæringskar med gjærlås i Whirlpool Arc103ap kjøleskapet? Vurderer å kjøpe dette som gjæringsskap.
 
Tilbake
Topp