Mislykket karbonering

Hei
Jeg har fått problemer med mitt første brygg, jeg har brygget Belgisk wit allgrain settet til brygg selv.
Når jeg skulle teste første flasken etter 2 uker med karbonering er den helt flat:(
Flaskene har stått i 20 grader i 2 uker nå men jeg har ikke fått noe kullsyre i ølet.
Jeg mistenker at jeg ikke fikk rørt ut sukkerlaken nok når jeg stikket om ølet. Når jeg var ferdig med å flaske ølet tok jeg siste rest fra tappekaret over på en flaske som jeg testet etter at den hadde stått varmt i 1 uke. Det var mye trykk i den flaska og ølet smakte pyton (Mye sukker smak)
Nå har jeg testet to flasker til og disse er helt flate uten noe særlig kullsyre.
Er det noe jeg kan gjøre for å karbonere på nytt eller må jeg bare tømme ut ølet?
Håper noen kan hjelpe meg

Du seier det var mykje trykk i flaska, men at karboneringa var mislukka.

Pass på å fylle flaska heilt opp, eller presse ut lufta, før karbonering.

Pompel skrev:
Når jeg var ferdig med å flaske ølet tok jeg siste rest fra tappekaret over på en flaske som jeg testet etter at den hadde stått varmt i 1 uke. Det var mye trykk i den flaska og ølet smakte pyton (Mye sukker smak)

Ja, dette kan jo tyde på ujevn fordeling av sukkeret.
Forsøk å sette det varmere og gi det litt lenger tid. Det kan av og til ta lenger tid enn 2 uker. Lag deg en ny batch så lenge. :)
Hos meg er det rimelig høy terskel for å helle ut øl. Jeg vet faktisk ikke hvor terskelen ligger, for jeg har ennå ikke hellt ut noe. :D

Tilbake
Topp