mus i flaske

Satte en kasse med 0.33 ølflasker ned i en stamp med lut med en ph på ca 12. Dette var panteflasker hentet på en butikk. Hadd kjørt dem en runde i oppvaskmaskina for å fjerne etiketter og alt så hreit ut.

Vasket flaskene med flaskekost før jeg la dem over i en stamp med vann. Da jeg skulle vaske den 3. Siste flaska trakk jeg ut en skikkelig illeluktende guffe og noe som lignet brun kort pels!

Løser blandingen opp skrotter? Var ikke noe tegn til annet enn pels.... og hva gjør jeg med flaskene? Kaster alle sammen? Eller bytter ut til ny løsning og gjør det samme på nytt?

Synes egentlig det er litt utrivelig
 
Er nok soppvekst. Kan vanskelig tenke meg at en mus har kommet inn gjennom tuten på flasken. Inspiser visuelt, så går det nok greit :)
 
Størrelsesmessig kommer enn mus seg fint inn inn i hullet. Værre med å komme seg ut sikkert. Fins det sopp som ser ut som pels? Var helt tydelig hår, var også en stor dått. Men den var helt i oppløsning. Men om jeg kjører de andre flaskene en ny runde i luta og en runde i fosforsyre så går det fint å bruke dem?
 
Helt sikkert uproblematisk, er vel heller det at du vet det har vært en oppi der. Om du kommer til å se den for deg for hver slurk så ... ;)
 
Hygienemessig har sikkert ikke den musa vært reinere! Er vell ingenting som overlever i ei slik blanding. Men kasta flaska den lå i! De andre flaskene var tatt opp før jeg fikk spredt pelsen rund om.

Vil tro de er rene og mer en godt nokk desinfiserte om jeg kjører runden på nytt!
 
Var borti det samme med egen-tømte flasker som ble glemt i garasjen med bunnfall i. Utrivelige greier! Kastet den aktuelle flaska og behandlet resten som vanlig. To lutvann med jetspyling mellom før desinfisering. Under 7mm regnes som musetett på bygg. Ølflaske med rester i kan vel regnes som musefelle.

Mus er vel kanskje ikke det verste som kan være i en tomflaske hentet fra butikken..
 
Det kan godt være en mus. Selv ville/pleier jeg å se i flaskene etter sneiper, snus og lignende før jeg vasker de. Hvis det er noe annet enn mug eller groms i de, resirkulerer jeg dem bare.
 
Tilbake
Topp