NM 2011. Kvelden før kvelden.

Per Arne

Norbrygg-medlem
Hei alle sammen.  :skaal2:

Nå er det ikke lenge til NM 2011.
Jeg kommer til Oslo på fredag, og lurer på om det er andre hjemmebryggere som har tenkt seg en liten tur ut på byen på fredagskvelden. (For å smake på litt godt øl.)
Hadde vært morsomt å møte andre hjemmebryggere i en annen setting enn på NM.
Det kommer vel en buss fra Trondheim i løpet av kvelden blant annet. Men dere kommer vel ikke før nærmere midnatt til Oslo?

Dersom det er noen som har lyst til å møtes på fredagskvelden, og har et forslag til hvor vi skal møtes, foreslår jeg at dere kommer med forslag i denne tråden.  :)

Håper det kanskje er noen som har lyst til å smake litt godt øl på fredag også. (Livet er mer enn NM  8))

Per Arne
 
Trønderbatalaljonen (forsterket med blant annet nordlendinger) ankommer nok operahotellet først i elleve-tolvtiden, ja.
Vi legger nok opp til å gå igjennom ulike merker vørterøl underveis, men hører likevel gjerne hvor dere andre tenker å nyte parasolldrinker utover kvelden.
 
Lars skrev:
Vi legger nok opp til å gå igjennom ulike merker vørterøl underveis,

Antar dere stiller i PF også med noe av vørterølet? ;D

Kanskje en ny klasse til neste NM? :klovn:
 
Mange bra øl-plasser i Oslo;  8)

Schous Kjelleren
Lorry
Håndtverkerstuene
OMB
Bar & Cigar
Amundsen Bryggeri & Spiseri (Ikke egentlig et bryggeri tror jeg, men de har en del forskjellig øl)
Grunerløkka Brygghus
 
Kartsystemet på jobb kan da brukes til noe nyttig. Avstand i luftlinje fra hotellet til utvalgte ølsteder:
Lompa 717 meter
Håndverkerstuene 983 meter
Schouskjelleren 1094 meter
Amundsen 1116 meter
Bar og Cigar 1460 meter
Fabrikken 1481 meter
 
Erlendso skrev:
Amundsen Bryggeri & Spiseri (Ikke egentlig et bryggeri tror jeg, men de har en del forskjellig øl)
Grunerløkka Brygghus

Amundsen har bryggeri. Grünerløkka Brygghus har ikke.
 
Gahr skrev:
Lars skrev:
Vi legger nok opp til å gå igjennom ulike merker vørterøl underveis,

Antar dere stiller i PF også med noe av vørterølet? ;D

Kanskje en ny klasse til neste NM? :klovn:

Man kan jo bare håpe at det blir noe igjen! Dette lukter det Bjorleik av.  >:D

Takk til Erlend og Gustav for tips om steder og avstander, skulle være overkommelig det meste der! Har vært på de fire første, og Håndverkerstuene overbeviste stort under Cask ale festivalen i høst.
Det viktigste er vel uansett et sted hvor vi får plass, og det er god faglig føde få kjøpt. :)
Send meg gjerne melding på fredagskvelden om hvor dere legger ferden, hvis det ikke allerede spikres før vi benker oss i bussen. Nittini 71 24 84.
 
Jeg regner med trønderbussen osv. kommer til å ha en i overkant god stemning, ihvertfall nedover. Jeg kunne godt tenkt meg å vært med på opplegget, men pga. praktiske årsaker må jeg ta egen bil.
Hvis bussen hjemover er full av Thomas Fawcett, Cornelius-fat, (og evt. en splitter ny Speidel? 8)) kan det hende jeg har plass til å frakte noen varer nordover.

Vi kan evt. diskutere dette over en real craft beer i morgen. Jeg skal forøvrig bo på Scandic KNA v. Parkeveien på Frogner.
 
Tror stemninga i den bussen full av trøndere og nordlenninger kommer til å bil elektrisk.  >:D
Skulle gjerne vert med.
 
Deler av stavangers utmerkede bryggere ankommer tigerstaden tidlig på fredag, så vi blir nok å se og høres på de beste ølbulene i  :D
 
Undertegnede skal ikke på NM men er på jobb en liten tur i Oslo på fredag og kommer til å leske ganen på Amundsen litt tidlig på kvelden før flyet hjem.
 
For de som vil ha et kurant sted for en rask øl og et greit utvalg for en normal pub, så kan også Christiania i Østbanehallen være et alternativ. Da er vi nede på 169 meter fra hotellet.
 
Med det presset det er lagt på Nordlendinger håper jeg det er flere enn meg med bussen.
Attpåtill er jeg forsinket, skulle dratt NÅ men flykanseleringer har fylt opp toget så jeg måtte be svigermor kjøre til Mo imorgrn tidlig 06.00 for så ta toget rett på busse som jeg regner med står klar akkurat for meg. :)  :)
 
Regner selv med at det blir noe vandring mellom byens vannhull. Men tenker å slå meg ned på Amundsen mot slutten av kvelden dersom det er mulig å komme inn.
Ser dere en stor kar på nesten 2 meter med Norbrygg skjorte på seg, er det stor sansynlighet for at det er meg, så da er det bare å ta kontakt.  ;D

Odland skrev:
Undertegnede skal ikke på NM men er på jobb en liten tur i Oslo på fredag og kommer til å leske ganen på Amundsen litt tidlig på kvelden før flyet hjem.

Hva betyr "litt tidlig" på kvelden?
 
Per Arne skrev:
Regner selv med at det blir noe vandring mellom byens vannhull. Men tenker å slå meg ned på Amundsen mot slutten av kvelden dersom det er mulig å komme inn.
Ser dere en stor kar på nesten 2 meter med Norbrygg skjorte på seg, er det stor sansynlighet for at det er meg, så da er det bare å ta kontakt.  ;D

Odland skrev:
Undertegnede skal ikke på NM men er på jobb en liten tur i Oslo på fredag og kommer til å leske ganen på Amundsen litt tidlig på kvelden før flyet hjem.

Hva betyr "litt tidlig" på kvelden?

Finnes nok der fra klokken 2-3 til rundt halv 6 vil jeg tro
 
Odland skrev:
Per Arne skrev:
Regner selv med at det blir noe vandring mellom byens vannhull. Men tenker å slå meg ned på Amundsen mot slutten av kvelden dersom det er mulig å komme inn.
Ser dere en stor kar på nesten 2 meter med Norbrygg skjorte på seg, er det stor sansynlighet for at det er meg, så da er det bare å ta kontakt.  ;D

Odland skrev:
Undertegnede skal ikke på NM men er på jobb en liten tur i Oslo på fredag og kommer til å leske ganen på Amundsen litt tidlig på kvelden før flyet hjem.

Hva betyr "litt tidlig" på kvelden?

Finnes nok der fra klokken 2-3 til rundt halv 6 vil jeg tro

Mulig jeg kommer en tur innom og ser etter deg i 3-4 tida.
 
Tilbake
Topp