NM - dømmingen!

Ja, det er et godt spørsmål. 21. mars (innleveringsfrist) er en lørdag, det betyr at vi ikke får dømt den helga. Helga etter er det palmesøndag og påska er sannsynligvis startet for mange. Påskeuka er bare å glemme. Helga etter det, lørdag 11. april er frist for ferdig dømming. Jeg tror derfor vi må forsøke å prioritere det helga (27) 28 og 29. mars (palmesøndag).
Tanker om det??
 
Ja, det er et godt spørsmål. 21. mars (innleveringsfrist) er en lørdag, det betyr at vi ikke får dømt den helga. Helga etter er det palmesøndag og påska er sannsynligvis startet for mange. Påskeuka er bare å glemme. Helga etter det, lørdag 11. april er frist for ferdig dømming. Jeg tror derfor vi må forsøke å prioritere det helga (27) 28 og 29. mars (palmesøndag).
Tanker om det??

Innleveringsfrist er 21. mars for de som leverer på døra, og noen dager før for postsending. Dersom alt skal dømmes på ei helg er det ei dårlig helg å velge, men det bør bare være noen få øl som mangler den lørdagen og det skal være mulig å begynne dømming da.
 
Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være noen øl som mangler, over ei uke etter innleveringsfrist? Det tar jo maks 5 virkedager å sende en pakke. Hvis noen leverer inn for sent, må de vel i utgangspunktet ta ansvar for det selv. I fjor hadde vi 30 øl i Dark ale, og avviklet det på fredag, lørdag og søndag. Vet du om vi må påregne flere påmeldte for Porter og Stout? :)
 
I Bodø regner jeg med at det er forholdsvis få som leverer direkte på døra. I Oslo, der vi har flere lokale deltagere, får vi alltid inn en god del den siste dagen vi har åpent for innlevering.

Ellers ser typisk de lengste pakkesporing slik ut:
  • Mandag: Innlevert post i butikk etter fristen. Vidersendes neste dag. (Typisk et sted på Vestlandet)
  • Tirsdag: Videresendes fra post i butikk, ankommer terminal og videresendes.
  • Onsdag: Ankommer Østlandsterminalen. Videresendes.
  • Torsdag: Ankommer terminal i Bodø. Sendes ut til post i butikk.
  • Fredag: Hentelapp sendes ut.
Nå gjelder fristen kun for de som registrerer pakkenummer (de som ikke registrerer er selv ansvarlige for at pakkene kommer fram i tide), men det skal ikke mye avvik til her før pakkene kommer på lørdag. En dårlig skrevet adresse eller et forsinket tog er alt som skal til.
 
Det var rimelig håpløse datoer. Det betyr at det er kun palmhelgen eller påska dersom vi skal ha en hel sammenhengende helg tilgjengelig? Tror det kan bli vanskelig å samle dommere.
For egen del må det bli 21-22 Mars eller 10-11 April.
 
Er det hjemme hos deg dømmingen foregår Svein Erik, siden det er du som står som leveringsaddresse? :p
 
21-22 mars er ikke et alternativ, for vi har ikke fått ølene da. De eneste alternativene slik jeg ser det er 27-29. mars (palmehelga) eller datoene 8 - 10. april (onsdag-fredag) etter påske.

Dømmingen vil foregå på det samme kontorlokale som i fjor, nede i byen.
 
Dømmingen skal foregå helga 10-12. april. Det er klarert med dommerkomiteen at vi kan gjøre det. Det kan også hende Per Øyvind Arnesen som er leder av komiteen deltar på dømmingen her.
 
Tilbake
Topp