Noe galt med gjæringen?

IMG_0138.JPG Dette blir ikke borte på toppen av brygget, har nå stått å gjæret en uke å bobler lite i gjæringslåsen. Prøve tappet litt fra krana på karet å er mye små rester som kommer med. Er dette ødelagt eller vil det komme seg?
Takker for svar / tips

Nei det ser fint fint ut. La det stå en uke til (og mål at du har nått FG), sett det så kalt som mulig I et par dager så vil gjæra nok synke til bunns før du tapper...

Ulike gjærtyper oppfører seg ulikt. Bare av nysgjerrighet: Hvilken gjær er det der?

Er det noe så galt som det ville vært hvis det der var en infeksjon, vil du ganske sikkert kjenne det på smak og lukt. Grønnøl - uferdig øl - smaker som regel ganske behagelig, og noen ganger fryktelig godt, til og med. (Drakk nettopp 70 milliliter snart utgjæret kølsch. Den kunne jeg godt drukket mer av:).)

Ulike gjærtyper oppfører seg ulikt. Bare av nysgjerrighet: Hvilken gjær er det der?

Er det noe så galt som det ville vært hvis det der var en infeksjon, vil du ganske sikkert kjenne det på smak og lukt. Grønnøl - uferdig øl - smaker som regel ganske behagelig, og noen ganger fryktelig godt, til og med. (Drakk nettopp 70 milliliter snart utgjæret kølsch. Den kunne jeg godt drukket mer av:).)[/ coopers mexican cerveza

Er det noe så galt som det ville vært hvis det der var en infeksjon, vil du ganske sikkert kjenne det på smak og lukt. Grønnøl - uferdig øl - smaker som regel ganske behagelig, og noen ganger fryktelig godt, til og med. (Drakk nettopp 70 milliliter snart utgjæret kølsch. Den kunne jeg godt drukket mer av:).)
er ekstrakt, brukte det som fulgte med til coopers mexican cerveza.

Tilbake
Topp