Hei!
Jeg fikk mine 3 fra England rundt desember/januar 2013 . Da la jeg de kjøling i kjelleren. Men etterhvert begynte de å skyte skudd ut av posen. Jeg Glemte de halveis av og når det endelig var forsvarlig å plante de ut hadde 2 av de tørket ut,samt at merkelappene var gått i oppløsning. Den ene klarte jeg å berge heldigvis,i fjor ble den ikke så veldig høy kanskje 1-2 meter. Men i år skjer det mye mer. Har latt fire hovedskudd være igjen oppover,slik at det skal være litt energi igjen til konglene etterhvert. Den er nå ca 2,5 meter og vokser skikkelig fort. Tror det blir kongler i år. Har ikke høyt nok hus så når den kommer opp til taket må jeg vel lage en løsning slik at de kan vokse sideveis.
De skuddene jeg har klippet bort har jeg satt i vann.og de får røtter. Så har jeg plantet i potter,og plantet de ut siden ingen ville kjøpe.Det kommer stadig nye stiklinger som jeg setter i vann.
Det blir nok ikke kongler på disse i år,men helt sikkert til neste år. Håper jeg. Er det noen som har erfaringer rundt dette? Dette er altså stiklinger og ikke rizhomer,men de kan kanskje kalles det til neste år.?
Kenneth