Det ølet er "konge", men siden jeg er nybegynner så får jeg nøye meg med å kjøpe den(bestillingsvare ca 1 uke), min en kasse(12 flasker) på systembolaget for 57.90 SEK ca 50 NOK stk :yes:Hans Einar skrev:Flott, da vet jeg at oppskrifta er noenlunde riktig. I en annen tråd her som omtaler #500, som ikke er så ulik(lav mesketemperatur og mye av... alt) er det mesket "restebrygg" på malten etter produksjon. Slik jeg forstår det skal ikke #500 spyles, men det skal altså #100.
Spørsmålet blir da om det går å gjøre noe lignende på restemalten også her, selv om denne skal spyles. I tilfellet dere mener at det går så hadde det vært morro med tips fra dere. Har ikke så veldig erfaring, så jeg tror jeg må ha det litt konkret om jeg skal forstå det... :roedme: Det er jo egentlig malt til to runder i BB'en her, så om jeg får dette til kan det bli rene kinderegget. :amen:
Hans Einar skrev:Flott, da vet jeg at oppskrifta er noenlunde riktig. I en annen tråd her som omtaler #500, som ikke er så ulik(lav mesketemperatur og mye av... alt) er det mesket "restebrygg" på malten etter produksjon. Slik jeg forstår det skal ikke #500 spyles, men det skal altså #100.
Spørsmålet blir da om det går å gjøre noe lignende på restemalten også her, selv om denne skal spyles. I tilfellet dere mener at det går så hadde det vært morro med tips fra dere. Har ikke så veldig erfaring, så jeg tror jeg må ha det litt konkret om jeg skal forstå det... :roedme: Det er jo egentlig malt til to runder i BB'en her, så om jeg får dette til kan det bli rene kinderegget. :amen: