Ser ut til at det er full gjæring på gang, og siden det ikke er noe trykk er det en lekkasje et sted.
Har du skrudd opp og igjen, sjekk av pakning, er manometer helt på plass osv?
Fant ut av det. Den ene ballocken gikk det farken meg an å stramme litt mer.. Fatter det ikke helt, men OK. Burde jeg være redd for oksidering? Jeg skjønner jo at når den ikke har vært 100 % tett kan det skje, samtidig skal det kanskje mindre til for at co2 kommer ut enn oksygen inn?
Fant ut av det. Den ene ballocken gikk det farken meg an å stramme litt mer.. Fatter det ikke helt, men OK. Burde jeg være redd for oksidering? Jeg skjønner jo at når den ikke har vært 100 % tett kan det skje, samtidig skal det kanskje mindre til for at co2 kommer ut enn oksygen inn?
Hvis du fant ut av det må, ni dager etter problemet oppsto kan det være fare for oksidering ja. Men det kan også hende at det har gått bra. Kanskje ikke det ølet du skal spare på, hvis det smaker bra nå så er det bare å drikke det opp så fort som mulig med hjelp av av slekt, venner, naboer, arbeidskolleger osv.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.