Med noen ekstrakt og spesialmaltbrygg bak meg, og mye knoting med tanker på å bygge utstyret selv. Så ble plutselig vårt lille bryggelag enige om at det aller enkleste var å heller bestille en Speidel. Det hele skjedde litt fortere enn forventet, og i morgen legger vi inn orderen på et 50L Braumeister startersett hos Petit. I samme runde bestiller vi et CO₂-utstyr og en seks fat fra candirect.de, og har plukket opp utstyr for en rimelig O₂-løsning for oksygenering av ølet. Planen var også å sørge for å få med en varmekappe til denne vakre skapningen. Planen var at vi skulle starte med en klone av Two Captains/HumleHelvete.
Jeg har sett litt rundt på nettet, og har ikke funnet så mange oppskrifter tilpasset Speidel 50L, HumleHelvete regnet jeg om for å bli tilpasset dette selv.
Tenkte å høre om noen her inne hadde noen gode de ville dele? Det er jo selvsagt bare å tilpasse til Speidelen, men om noen har satt brygg som de mener har blitt svært vellykket så hadde det vært hyggelig om de ønsket å dele.
Hilsen nysgjerrig ny speideleier (om 24 timer).
Jeg har sett litt rundt på nettet, og har ikke funnet så mange oppskrifter tilpasset Speidel 50L, HumleHelvete regnet jeg om for å bli tilpasset dette selv.
Tenkte å høre om noen her inne hadde noen gode de ville dele? Det er jo selvsagt bare å tilpasse til Speidelen, men om noen har satt brygg som de mener har blitt svært vellykket så hadde det vært hyggelig om de ønsket å dele.
Hilsen nysgjerrig ny speideleier (om 24 timer).