Ny strømforsyning til pumpe

Har ikke tid til å vente på ny BB30-pumpe, og den jeg har er ikke til å stole på. Røsker ut all innmat og bruker kun huset og pumpen (og kanskje av/på-bryteren), men MÅ jeg krype til korset og kjøpe Clahs sin strømomformer til 399,- eller har noen bedre alternativ for en 24V forsyning? Kan jeg seriekople en PC-strømforsyning feks? Andre forslag? Jeg er nevenyttig med sånn passe elektro/elektronik
da5e4a6y.jpg
kunnskap. Se bildet av pumpespesifikasjoner, jeg aner ikke hvor mye amp den trenger.

Prøv å kjør den på en bærbar PC strømforsyning. De er ca 19v og gir noen amper. Er jo fra 60-120w så det kan funke.

Ja prøv en lapptopp PSU, PC PSUer liker ikke at annen strøm blander seg inn, Fant en lignende pumåe, trekker bare 0,8 ampere, ikke noe stort mao..

Fant en 24VDC 800mA som har stått på en gammel kortleser. Prøver den. Brenner den så kostet det meg ingenting ;)

Viser seg at kanskje selve pumpen var problemet i utgangspunktet. Starter og går når det passer den. Ren og fin i huset også. Alternativ til å få tak i en pumpe i Stavangerområdet sånn ca nå?

Tilbake
Topp