Ny Tappelinje og tappetårn

Da har jeg endelig fått somla meg til å frdigstille ny tappelinje. Den er ikke helt opperativ enda (å kjøpe Johnguest koblinger fritt etter hukommelsen er ikke så smart viser det seg), men satser på få en nytappa pils til kvelden.

IMG_20170809_095042.jpg
Fryser ble først kjøpt brukt, gikk i 2 min så ble det svart i hele huset. Gikk for en ny på 298l fra Euronic til 3000,-
Kjøling er en vanntank fra Biltema og en pentry pumpe og fra Biltema (Pumpen er helt ubrukelig til formålet, så ny pumpe bestilt på ebay etter tips fra #johelge)

IMG_20170809_094922.jpg
Dripptray fra Vestbrygg

IMG_20170809_094252.jpg
5 Perlick kraner fra Vestbrygg og en Stout kran jeg hadde i fra tidligere tappetårn.
Selve tappetårnet er laget av en nabo og med brygger, foten er dreiet av furu som er beiset, topp platen er ett stykke teak fra en gammel skipsdør (Man tager hva man haver)
IMG_20170809_094236.jpg IMG_20170809_094431.jpg
Skapet er fra Ikea og kostet rundt 1000,-
Tappelinjen kommer fra kjeller, inn i kjøkenbenk og videre gjennom veggen.
Nå gjenstår det bare å få den forbannede pien til å fungere og skaffe seg ett "alamode kort"? og få koblet opp flowmeter.
 
Imponerende opplegg! Gratulerer.
Har selvfølgelig et spørsmål, slik er det når man ikke forstår. Hvorfor har du en vanntank og pumpe og hva kjøler dette? Trodde kjølingen skulle komme fra fryseboksen jeg ...
 
Imponerende opplegg! Gratulerer.
Har selvfølgelig et spørsmål, slik er det når man ikke forstår. Hvorfor har du en vanntank og pumpe og hva kjøler dette? Trodde kjølingen skulle komme fra fryseboksen jeg ...
Den tanken er kjøling av tappelinja, den er 3,5 meter lang så da har jeg en sløyfe med 10mm vanslange som går sammen med ølslangene og kjøler desse. alt er isolert med rørisolasjon.
 
Flott oppsett!
Kommer kjølepumpa til å gå kontinuerlig?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Flott oppsett!
Kommer kjølepumpa til å gå kontinuerlig?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Det var planen, men vurderer å sette inn en bryter i skapet der tappetårenet er for å slå av når jeg er på jobb, jobber 2 uker på og 2 uker fri, ikke noe poeng at den pumpen skal stå å surre og gå når jeg er borte
 
Hva med en bevegelsesføler og timer på omtrent en time? (føler og timer finnes i samme enhet)

Da vil baren oppdage at du surrer rundt i rommet og vil alltid være klar for deg etter ca 10 minutter?
 
Hva med en bevegelsesføler og timer på omtrent en time? (føler og timer finnes i samme enhet)

Da vil baren oppdage at du surrer rundt i rommet og vil alltid være klar for deg etter ca 10 minutter?
Ja kansje det, hvor finner jeg såndt da? Biltema?
 
Jula har vel ein serie med elektro som skal sjå litt meir fanzy ut ? Veit ikkje kva art dei har der


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da var det tappet øl fra alle kraner, og jeg inser at jeg har gjort en tabbe... 5mm slange ble i minste laget... da er det bare å ta med barnetrygda og dra til Brygging.no og kjøpe nye slanger og Johnguest... skule bygd garasje for pengene faen... ja ja gir ikke opp, er Fitjardagene til helga... går for å ha det trimma og klar til det
 
Setter du på en Sonoff, kan du styre den fra mobilen, og når den er på, kan den selv skru seg på og av etter hvilken temperatur du har satt den på...
Denne tåler 220V, så du kan sette den på strømadapteren før 12V
http://s.aliexpress.com/ZnENfABF
 
Setter du på en Sonoff, kan du styre den fra mobilen, og når den er på, kan den selv skru seg på og av etter hvilken temperatur du har satt den på...
Denne tåler 220V, så du kan sette den på strømadapteren før 12V
http://s.aliexpress.com/ZnENfABF
Den der såg handy ut... men siden jeg likevell skal bruke en pi til flow måling og info om øl, kunne det gått og laget en styring for denne pumpen med feks timer? da kunne jeg jo og ha styrt den med mobilen. Blir vell kansje å gape litt høyt det, først må jeg jo i det minste klare å instalere paspberrypints....
 
Kjøp en Sonoff. Du får alltids bruk for den til styring av kjøleskap eller annet - fix-ferdig rett ut av boksen. Siden den inneholder en ESP8266, kan den også programmeres som en Arduino
 
Har "pimpa" Tappehåntakene litt.
IMG_20170905_151835_7CS.jpg
Kjøpte meg "mini poolballs" i fra Kinaland, og vips så hadde jeg nummert kranene. Stouten måtte bare bli 8 selv om jeg jo har bare 6 kraner.
Fikk Sonhoff wifi bryteren og igår, så nå får vi prøve å få kjølepumpen kobla på wifi. Tenkte å bruke termo føleren sånn ca midt i tappelinjen, når tempen stiger så starter pumpen, men det kan være den stopper for fort igjen når den kalde kjølevesken passerer, vi får se
 
Tilbake
Topp