Du kommer aldri til å løse ut de småkoblingene ved et uhell, så jeg vil si at du ikke trenger låseklips.@msevland
Ser av bildene i første post at det er brukt locking Clips på 3/16" koplingene. Jeg er ikke kar om å finne dette i noen butikk, og heller ikke på e-bay eller andre steder på nett. Noen som vet hvor det kan oppdrives?
Du kommer aldri til å løse ut de småkoblingene ved et uhell, så jeg vil si at du ikke trenger låseklips.
God plan. Men ingen grunn til bekymring! [emoji5]Planen er å følge oppskriften i første post her (mer eller mindre), så var litt bekymret for at de kan bli "blåst" løse når de plutselig blir trykksatt.
God plan. Men ingen grunn til bekymring! [emoji5]
Frarådes. Tåles generelt svært lite avvik på sånne koblinger. Og det kan være tett en stund før lekkasjen starter.Så til spørsmålene:
1. Det fulgte rør med OD 8mm (ID 4mm) med kranene. Vil 8mm OD passe i en 5/16 JG kobling? 5/16" er jo egentlig drøyt 7,9mm, men ser at flere bryggebutikker bruker 5/16 = 8mm på disse koblingene.
Frarådes. Tåles generelt svært lite avvik på sånne koblinger. Og det kan være tett en stund før lekkasjen starter.
Jeg har aldri gjort det...Desinfiserer dere forresten gasslinjene deres?
Senk fordeleren ned i vann og se etter bobler. Vær obs på at noen av delene på ventilene kan ruste. Det gjorde de hos meg. Det hjelper kanskje å smøre utsiden inn med noe. Har du smøring til fat?
Om det lekker der du tror, og det ikke går å stramme mer, kan du prøve å sette en pakning mellom for å bygge ut litt. https://petit-agentur.no/products/pakning-10mm-konisk
Forsøkte med pakning på angitt sted. Det hjalp betraktelig, men i løpet av 12 timer forsvant det fortsatt 5-6 bar fra hovedmanometeret på co2 flasken (fra 59 bar med stengt ventil til ca 54 bar). Når jeg åpnet ventilene på manifold en forsvant alt trykk på 30 min, så flere lekkasjer altså.