Joda co2 er tyngre enn luft så det vil bli liggende.OK, men hvis jeg setter på lokk og fyller litt CO2 som slippes ut, da kan jeg vel ikke ta av lokket igjen for å fylle den veien?
Joda co2 er tyngre enn luft så det vil bli liggende.
Necroer denne tråden her i stedet for å starte en ny om samme emne. Har kjøpt en kegerator der det er CO2 regulator med 1 utgang, som er forgrenet i 2 Y ledd som gir meg CO2 til 3 fat. Jeg har aldri brukt fat før, og lurer litt på hva som er lurt å gjøre når man skal koble fra fat som står med serveringstrykk fra samme utgang på regulatoren.. Kan jeg koble av ball lock for CO2 på det ene fatet mens der er trykk i systemet, og på igjen? Eller må jeg tømme kretsen for CO2 før jeg kobler av/på gass ball locken?
Hei,Dette er en god invistering mtp tilbakeslag...Vis vedlegget 37520
Hei,
Har nå brukt Corneliusfat ganske lenge, og oppgraderte til å ha to y-koblinger per utgang på regulatoren, for å kunne sette både mer og fler øl samtidig.
Dette har fungert fjell hele veien, men ved trykkforskjeller på fatene som er påkoblet samme y-kobling, har jeg opplevd tilbakeslag av øl i CO2-slangen. Har montert på tilbakeslagsventiler over hele linja, men opplever dette fra tid til annen likevel.
Når jeg rengjør i etterkant, er det jo bare litt skylling og starsan, så har det aldri blitt noen problemer.
Men er det ikke nettopp dette tilbakeslagsventilene skal motvirke?
Er ikke verken mye eller ofte, men jeg monterte jo disse ventilene for å eliminere problemstillingen, og kanskje slippe å vaske gjennom CO2-slangene før hver tapping på fat..
Innspill?