Nye endringer på norbrygg.no

Nettsiden til Norbrygg trengte å bli gjort om litt. Den har hatt samme struktur i lang tid, fra før det nye back-end ble satt i drift. De største endringer er

  • Antall menyvalg er gått fra 14 til 12.
  • Informasjon i forbindelse med Generalforsamlinger (bl a årsberetninger, arbeidsprogram, budsjett- og regnskapsoversikter) er flyttet fra Nyheter til Om Norbrygg.
  • Om Norbrygg har fått flere undervalg: Vedtekter, Bli Medlem (tidl. Medlemskap), Styret (direktelink), Generalfors. (se over).
  • Nyheter gir nå en direkte oversikt over nyheter.
  • Artikler og FAQ er slått sammen. FAQ finnes nå som undervalg i Artikler, samt nederst på siden.
  • Bli Medlem (tidl. Medlemskap) er oppdatert og mere kortfattet. Innmeldingsskjemaet er forblitt uendret.
  • Linker har to direkte undervalg: Forhandlere og Fylling CO2. Her finner man Google-kart som stadig oppdateres. Forhandlere i N, S og DK står ikke lenger oppført i (Nett-)butikker som selger utstyr og råvarer.
  • Søkefunksjonen er utvidet. Den søker i første omgang på nettsiden men ikke på forumet. Når man får tilbake resultatene kan man velge å søke forumet likevel.
  • Kontaktinfo er utvidet med tidligere styremedlemmer (forsåvidt disse kunne traseres i det digitale arkivet). En annen liten oversikt viser en liste over noen av dommerne.


Det ser ut til at den nye strukturen kommer til å vare en stund fremover. Forslag for endringer er uansett mer enn velkommen i denne tråden.  :biersmile:
 
Veldig bra. Jeg synes denne nye strukturen er mer oversiktlig og gjør det lettere å finne fram.

Er det forresten mulig å gjøre tilgjengelig RSS-/Atoms-feeder for nyheter og artikler? På den måten vil man kunne abonnere på endringer som gjøres på nettsidene.
 
Overskriften/navnet på feeden er forresten "Joomla! powered Site". Google Reader hevder iallfall det. Den burde kanskje hett Norbrygg elns? ;)
 
Takk for tips! Det var jeg ikke klar over. Det er endret også. Hadde opprinnelig ikke regnet med å ta i bruk syndicate. Kanskje du på en enkel måte kan forklare hvordan dette kan brukes?
 
For å si det enkelt: Det er ingen grunn til at du selv skal måtte følge med på når nettsider endrer seg. Et program som laster ned RSS-/Atoms-feeder vil sørge for at du får vite når nettsidene endrer seg.

Selv bruker jeg Google Reader aktivt. Jeg har for tiden 559(!) slike feeder registert der. Det fleste er blogger som jeg er interessert i. Ikke alle oppdaterer hver dag, så istedetfor at jeg selv må gå inn og sjekke om det har skjedd noe nytt vil jeg umiddelbart se det i Google Reader når de faktisk endrer seg:

http://reader.google.com
Dette er utrolig praktisk når mengden nettsteder man ønsker å følge med vokser. Og ikke minst sparer det deg tid, eller dvs. gjør det mulig for deg å få med deg mer på den tiden du har til rådighet. ;)
 
Hadde vært supert, Eduard! :)

Hm, enda et luksusønske samtidig, selv om det er litt utenfor emnet:
Hadde det vært mulig å fått frem f.eks 20-30 innlegg på RSS-feed, istedet for bare 5?
...eller er dette noe jeg kan ordne selv?
 
Jeg kan se på det også. Snakker du om RSS-feeden til nettsiden til Norbrygg eller forumet i seg selv?
 
Jeg fant ut at man selv kan endre på dette. F eks, hvis man vil ha 20 innlegg i RSS-feeden så endrer man feed-adressen slik:

Kode:
http://norbrygg.no/forum/index.php?type=rss;action=.xml;limit=20

Tallet etter limit angir hvor mange innlegg som vises i din feed-leser. Se her for flere muligheter.

Nettsiden (www.norbrygg.no) har også RSS-feeds, bare se på forsiden, nederst til venstre under menyen. Den har foreløpig bare 5 innlegg, men så kommer det ikke så ofte nye innlegg der at man trenger så mange heller (selv om dette sikkert kan endres).

EDIT: flyttet den delen av diskusjonen til en annen tråd som handler om RSS-feeds fra før.
 
Tilbake
Topp