Nytt kjøleskap ??

Jeg har et tilårskommen og ombygd Electrolux Draught Master hvor jeg nå ikke finner ut av temp.kontrollen og det ser ut til at ingen har manualen. Da må jeg vel kjøpe nytt lite kjøleskap med plass til 2 x 19 l cornelius evnt også 4 kg co2. Noen som har en anbefaling av type kjøleskap? Hvor tar man eventuelt hull for å føre inn 2 ølslanger og Co2 slange? Er det mulig å ta hull i topp-/bakplaten? (Jeg vil ikke ta hull i døren.) Noen som har gjort dette?
 
Ja - dette er under vurdering, men jeg søker først og fremst etter et lite "normalt kjøleskap" som jeg kan bygge om selv.
 
Har vurdert det også, men da STC er større passer den ikke inn i hullet etter denne. Må evt koble om hele greia. Får sjekke med min sønn som har mer greie på dette enn meg. Løste problemet midlertidig ved å bruke det andre kjøleskapet med STC.
 
Har vurdert det også, men da STC er større passer den ikke inn i hullet etter denne. Må evt koble om hele greia. Får sjekke med min sønn som har mer greie på dette enn meg. Løste problemet midlertidig ved å bruke det andre kjøleskapet med STC.
Større? Det er kjempeenkelt å la en STC som evt står i en egen boks styre kompressoren på et kjøleskap.
 
Joda. Jeg har Stc på det andre kjøleskapet. Jeg ville bare at den skulle gå inn i hullet hvis jeg tar ut den gamle. (Bare estetisk problem) Dessuten trenger jeg dette skapet bare til kjøling da jeg har et annet til gjæring. Dette Draught master skapet står under terassen og brukes bare til serveringstemp. Problemet er at jeg ikke finner ut av hvordan få lav nok temp, mulig den har takket for seg. ( ikke verken moro eller godt å servere øl på 20 + grader)
 
Joda. Jeg har Stc på det andre kjøleskapet. Jeg ville bare at den skulle gå inn i hullet hvis jeg tar ut den gamle. (Bare estetisk problem) Dessuten trenger jeg dette skapet bare til kjøling da jeg har et annet til gjæring. Dette Draught master skapet står under terassen og brukes bare til serveringstemp. Problemet er at jeg ikke finner ut av hvordan få lav nok temp, mulig den har takket for seg. ( ikke verken moro eller godt å servere øl på 20 + grader)
Har du sjekket for drit i døråpningen og de ytre rørene? Utendørs har jeg opplevd at det setter seg ting fast både i døråpninga og innimellom rørene bak eller under kjøleskapet.

Hvis ledningene er tilgjengelig når du tar ut termostaten kan du jo også kople slik at skapet alltid er på (vanligvis er brun "strøm inn" og svart til kompressor), da finner du jo ut etter noen timer om det var termostaten eller noe annet. Ikke la den stå sånn for lenge.
 
Tilbake
Topp