• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ø.k. Humleblomststiklinger. Bergen.

Hei. Trodde jeg hadde fikset en bursdagsgave til min far når jeg fikk mail fra Willingham Nurseries om at de ikke lenger sendte til Norge. Min bestilling ble derfor kanselert.

Prosjekt om humleplantasje på kjøkkenterrassen henger nå i en tynn tråd.

Er det noen som har stiklinger eller planter liggende som det er mulig å overta? Tidshorisonten er frem mot 22.mars

Alt av interesse.


Mvh Kaspar
 
Fikk nettopp sendt stiklinger fra Essentially Hops. Står at de ikke sender til Norge, men det gjør de altså. Men kjøpers egen risk pm plantene ikke kommer fram. Mine kom:)
 
@Kaspar , jeg bor i Bergen og er interresert i en del stiklinger og. Fellesbestilling? Har ikke helt satt meg inn i det med typer ol, men vil gjerne ha noen som smaker og vokser godt..
 
Må bare beklage min fraværenhet, men jeg dro plutselig en uke på fjellet.

Tusen takk for tips. Skal sjekke ut Essentially Hops når jeg kommer meg helt hjem.

@RETBergen Har heller ikke oversikt over hva som vokser best. Men nevnte kjøkkenterrasse ligger sørvendt på Søreide, så lokale klimatiske likheter kan utnyttes og logistikk problemet reduseres. Rent økonomisk så lønner det seg vel uansett å holde bestilling under 350.
 
Har også brukt essentially hops. Har bare gode ord å si om de. Fantastisk god frivillig oppfølging fra deres kant.
 
Hei. Trodde jeg hadde fikset en bursdagsgave til min far når jeg fikk mail fra Willingham Nurseries om at de ikke lenger sendte til Norge. Min bestilling ble derfor kanselert.

Prosjekt om humleplantasje på kjøkkenterrassen henger nå i en tynn tråd.

Er det noen som har stiklinger eller planter liggende som det er mulig å overta? Tidshorisonten er frem mot 22.mars

Alt av interesse.


Mvh Kaspar
Det var pussig. jeg har nylig planter tre rhizomer som jeg har fått sendt fra Willingham Nurseries
 
Det var pussig. jeg har nylig planter tre rhizomer som jeg har fått sendt fra Willingham Nurseries

Spørs om han bestilte rhizomes eller planter. Sistnevnte sendes ikke til Norge, førstnevnte går ok. På denne tiden av året får man vel kun planter derfra, så kan være at det er planter som ble bestilt, og nektet sendt? Jeg bestiller også fra Willingham, og det går finfint.
 
Har også kjøpt 3 stk fra essentially hops, rett i kassen, og alltid behjelpelig ved spørsmål. Cascade, Chinook og fuggles i hagen :)
 
Det er nok slik som du sier @glennrlie. Jeg fikk bare vite at de stoppet å sende til Norge et par uker før jeg bestilte. Men det kan jo passe greit med at alt er blitt planter nå.

Fant en lokal løsning. Mester Hagen på Fantoft har Nord Brau (Northern Brewer?) ferdig plantet i potter. Kjøpte to med lovnad om gode vekst utsikter og muligheter for kongler allerede til høsten.
 
Tilbake
Topp