• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

ØK: Speidel 20 eller 50

Kjøp 50. Når du først er kommet igang går øllet fort unna. Har kort maltrør, men kun brukt 3 ganger. Bruker det mest til testproduksjon.
 
Kan se for meg at øllet går fort unna, men det står litt på $$, så har jeg heller ikke brygget før... tenkte å begynne med en 20L og oppgradere til 50L etterhvert.
 
Har brygget på 20L et 2-3 år og er meget fornöyd med det. 1 brygg = 1 corneliusfat . Jeg har vel brygget ca. 40 brygg tilsammen (inkl.tiden för speidel også) og det er få öl som jeg brygger om og om igjen. Har vel 3-4 "husöl" som går om og om igjen. Så når du vil teste ut nye brygg eller gjöre små endringer for å sjekke hvordan det påvirker brygget så holder 20L i masse (for min del). Så löp og kjöp. Den holder jo seg alright i bruktpris så hvis du vil oppgradere etter noen år så skal vel ikke mellomlegget bli så stort.
 
Høres bra ut! :D jeg er helt fersk hva angår brygging, kan du utdype litt i forhold til corneliusfat. Hvordan er prosessen og hva koster noe slikt? Da mener jeg hele settet.
 
CO2 5Kg Bra-Tek Drammen ca 1100,-, regulator ca 900,-, Cornelius 19l 930,-, slanger og koblinger ca 400,-, tappetårn fra 800,-, lite kjøleskap Finn.no
 
Tilbake
Topp