• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

ØK: Spiralkjøler

Er ute etter en kjøler som passer i 40 L kjele. Gjerne med koblinger til hageslange og rundt 10 m lang og 10 mm diameter.

Håvard

Hei,

Jeg har en 15m 12mm kobber fra bryggselv som jeg vurderer å selge. Brukt til 10 brygg og kan leveres med hageslangekoblinger eller slangenippel.
https://www.bryggselv.no/bryggeutst...alkjøler-15m-X-12mm-Kobber-400256-p0000000024

Spiralkjøler i kobber

Høyde på spiralen er ca 30cm
Total høyde er ca 62cm
Lengde på rør - 15m
Tykkelse på rør - 12mm
Diameter på spiralen er ca 24cm

Veldig effektiv kjøler som passer til 50-60 liters batcher. Du vil kunne kjøle rundt 50 liter fra kokende til under 20c på 20-30 minutter hvis du rører litt i vørteren samtidig eller bruker whirlpool.

Kjøleren kommer med 1/2" gjenger i begge endene. Den beste måten å koble på slange er å bruke hageslangekoblinger. Denne kan skrus rett på kjøleren og så kan man klikke på en hurtigkobling med hageslange

Denne spiralkjøleren passer pefekt til 50 liters batcher og 50 liter kjelen

Hei,

Jeg har en 15m 12mm kobber fra bryggselv som jeg vurderer å selge. Brukt til 10 brygg og kan leveres med hageslangekoblinger eller slangenippel.
https://www.bryggselv.no/bryggeutstyr/kjøling/Spiralkjølere/Spiralkjøler-15m-X-12mm-Kobber-400256-p0000000024

Spiralkjøler i kobber

Høyde på spiralen er ca 30cm
Total høyde er ca 62cm
Lengde på rør - 15m
Tykkelse på rør - 12mm
Diameter på spiralen er ca 24cm

Veldig effektiv kjøler som passer til 50-60 liters batcher. Du vil kunne kjøle rundt 50 liter fra kokende til under 20c på 20-30 minutter hvis du rører litt i vørteren samtidig eller bruker whirlpool.

Kjøleren kommer med 1/2" gjenger i begge endene. Den beste måten å koble på slange er å bruke hageslangekoblinger. Denne kan skrus rett på kjøleren og så kan man klikke på en hurtigkobling med hageslange

Denne spiralkjøleren passer pefekt til 50 liters batcher og 50 liter kjelen

Den er jo definitivt stor nok til mitt bruk (opp mot 30 L batcher), men er redd den er litt dyrere enn jeg hadde planlagt.......

Den er jo definitivt stor nok til mitt bruk (opp mot 30 L batcher), men er redd den er litt dyrere enn jeg hadde planlagt.......

Hva ligger budsjettet på om man får spørre :). Bor 15min unna Ås..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er vel kjøleren til BB60 fra olbrygging.no som er mest aktuelt av nytt, og den ligger på 630 + frakt. Så rundt 800 er vel max.

Tilbake
Topp