Øl til salt snacks

Hvilke øltyper foretrekker dere å ha i glasset når dere skal kose dere med salt snacks (kan også være  paprikatyper og chilinøtter osv)? Pils er ganske opplagt men er det noen andre gode lettdrikkelige og ikke så mektige øl som også er å anbefale? Hilsen brygger-fortsatt-ølsett-rørleggern

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Bock og bløtkake/marsipan kake er en slager
Tror også det hadde fungert til wienerbrød

Feks Jesus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Frode Granli skrev:
Det snakkes stadig om surøl. Hvor får man kjøpt det? Noen som har et tips om noe kan kjøpe? Aldri smakt..

På polet og på barer/puber med litt utvalg :) Du kan starte med Gueuze, for eksempel.

Bjarte H skrev:
Frode Granli skrev:
Det snakkes stadig om surøl. Hvor får man kjøpt det? Noen som har et tips om noe kan kjøpe? Aldri smakt..

På polet og på barer/puber med litt utvalg :) Du kan starte med Gueuze, for eksempel.
Ok. Takk for tips. Kan ikke helt se for meg smaksbildet her. Spennende. Gleder meg.

Så mitt neste brygg burde være en saison eller american pale ale?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

På systembolaget har de brukbart utvalg av surøl. Var der i dag og fikk med meg både en Liefmans Glühkriek, Kriek Boon og Timmermans kriek.
Kriek boon er saker!

(skal sies at de har begynt å fått inn bra utvalg amerikanske øl også etterhvert. Fikk med meg øl fra både Lagunitas, Great Divide, Barney Flats, Brooklyn og oskar blues i dag)

Tilbake
Topp