Ølbryggesett fra Netthandelen

Hei

Jeg har kjøpt meg dette (30 l) og lurer på hva jeg må kjøpe av ekstrautstyr for å koble spiralkjøleren til vasken og andre koblinger som feks ved mesking. Jeg har allerede kjøpt meg hopfilter og pumpe uten koblinger.

Det er en noe ukurant dimensjon på røret som kjøleren er laget av, beste er nok å finne en slange som passer utenpå og bruke 2 slangeklemmer og gardena kobling i enden.
Slik gjordet jeg det i allefall. (min er en 60l men tro kjøleren er av samme type.)
Ellers trenger du silikon slange til pumpa og en stump med bøyd rustfritt rør Ø ca 10 millimeter til å henge over kanten på bøtta under skylling.

Jeg har brukt to stk 86601:
http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Klemringskoblinger/Nippel-han-2000017904/
sammen med to stk 14035:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Vanning/Krantilkobling-2000021714/

Husker ikke her og nå om røret er 10mm eller 12mm. Mener den er 10mm men kan være lurt å måle før innkjøp for å være sikker.

Har aldri hatt lekkasje ved bruk av spiralkjøleren fra netthandelen med denne løsningen og jeg mener personlig det er en mye bedre løsning enn tredd slange og slangeklemme.

Takk for svar.

Hvilket produkt bør jeg velge fra Biltema for å erstatte kranen? Den bør vel byttes i sin helhet.

Hei jeg har nå kjøpt inn delene.
Et dumt spm, men hvordan skal keg koble feks nippel han? Skal den kun tres på kjøleren, så skal kran tilkobles den?

Skjønner ikke ha du spørr om for å være ærlig.
Om det du lurer på er om vilken ende på kjøleren så er det okke som.
Er det hvordan du kobler biltema delene som det er linket til så er det klemring koblinger der du setter først på mutter, så den messing konen,så tigter du til skrur så på gardenakoblingen med enten gjengeteip eller gjenge tetting (sånn flyttende)
så setter du på en slange med gardena kobling motsatt av hv du har på kjøleren, åpner vann kranen og sjekker att det kommer vann ut i andre slangen fra kjøleren, gjør det det kjøler du.
Fikk det ikke til med min kjøler, var en dimensjon som ikke passa med noe, er jo laga i Kina denne skiten og der har de mye pussig... blant anna skrift språket, og har verken tommer eller millimeter etter som jeg har forstått

Tilbake
Topp