Ølbrygging og Norbrygg på Forbrukerinspektørene

Bjarte H skrev:
Her er det snakk om oppfatningen folk får av bryggemåten, og ikke kvaliteten som sådan. Vi har vel alle hørt "å, så du brygger selv ja. Med malt fra sånn hermetikkboks eller? Blir det egentlig noe godt da?" og sett hvor mye mer interessert folk blir når man sier "nei, jeg starter med malt fra en striesekk, og så mesker jeg den før den kokes sammen med humle osv."

Ja, jeg ser jo poenget. Men her vil man jo ha svært mange oppfatninger uansett. Hva er det riktige utstyret osv.
Personlig vet jeg at jeg hadde startet å brygge tidligere om jeg ikke oppfattet det som komplisert, før jeg ble presentert for ekstrakt + spesialmalt. Selv om jeg naturligvis brygger mest all-grain i dag.

Hans Einar skrev:
Hva er poenget med å rekruttere flest mulig hjemmebryggere? Personlig blir jeg litt trist nå jeg snakker med noen om brygging og det glimter i øynene på dem nå dem får vite literprisen, men er ikke så interessert i prosess og kvalitet.
Det er dem med passion vi trenger, ikke nødvendigvis et høyt antall medlemmer. Beklager avsporing.

Nei, det kan man jo spørre seg. Men det jeg siktet til var vel at det er lettere å påvirke til godt resultat om man har rekruttert noen enn om de ikke brygger i det hele tatt.
 
Er det noen som fikk en sjanse til å smake på ølet til Christian Strand? Chilihoney? Hørtes spennende ut da! ;)
 
Mats Ø. skrev:
Er det noen som fikk en sjanse til å smake på ølet til Christian Strand? Chilihoney? Hørtes spennende ut da! ;)

Jeg stod ved siden av "Strandbaren". Det var mye bra på den standen, men jeg syns ikke brygget var spesielt imponerende. For meg fremstod den som litt tynn og med for mye chilli.

Vil mye heller ha en Chili Trippel fra Midtfyn.
 
Tilbake
Topp