Tarjei77 skrev:Sakteverkande infeksjon, vil eg tru. Kjenner nokon andre på forumet med same problem, men skal ikkje "oute" dei...
Larserikb skrev:Sladre, si hvem de andre med problemet er.
Rutof skrev:Larserikb skrev:Sladre, si hvem de andre med problemet er.
Uffda :/
Larserikb skrev:Rutof skrev:Larserikb skrev:Sladre, si hvem de andre med problemet er.
Uffda :/
Det var altså det tarjei mente med ordet "oute" i denne sammenhengen. Han vil ikke sladre, i tilfelle det var uklart.
Knut1 skrev:Det er nok en saktevirkende infeksjon ja. Det har jeg ikke vært borti før. Men derimot for første gang måtte jeg i går helle ut 90 stk 0,5 liters flasker. Ølet var ikke ferdig utgjæret før det ble tappet på flasker. Det ser slik ut:
Knut1 skrev:Det er nok en saktevirkende infeksjon ja. Det har jeg ikke vært borti før. Men derimot for første gang måtte jeg i går helle ut 90 stk 0,5 liters flasker. Ølet var ikke ferdig utgjæret før det ble tappet på flasker. Det ser slik ut:
Bernts skrev:Knut1 skrev:Det er nok en saktevirkende infeksjon ja. Det har jeg ikke vært borti før. Men derimot for første gang måtte jeg i går helle ut 90 stk 0,5 liters flasker. Ølet var ikke ferdig utgjæret før det ble tappet på flasker. Det ser slik ut:
Trist,, det er vell da tankene om at alt skal på fat i fremtiden, og aldri mer flaskevask kommer..
Knut1 skrev:Ja, dette er jo ikke noe moro. Det var batch med belgisk sterk øl, som ble dobbeltmesket med speidel. Det ligger altså mange timers jobb bak alt dette skummet som ligger i karet. Dette hadde blitt flaskebomber om kort tid...
har skjedd med meg og men ikke med så mange flasker. Rør godt ut sukkerlaken og ikke la det gå for lang tid fra du gjør dette til du heller det på flaskerPeter T skrev:Ja, det er nok sansynligvis noe slik som har skjedd. Det kan være lurt å lage en tynntflytende sukkerlake, og kanskje røre litt forsiktig for å sikre seg god utblanding.
Krille skrev:Om det skummer over, så kan helle det over i en mugge og la det roe seg ned. Eg har tidligere hatt overkarbonert flaskemodnet øl, som har bitt drikkandes etter å ha stått en stund. Om det derimot er en infeksjon, så vil du sikkert kjenne det på smaken (f.eks at det smaker surt).