Ølglass som gir smak av aceton/neglelakkfjerner

For en tid siden skrev jeg i "hva slags øl har du i hånden nå" om at jeg var ute på bar en tur og fikk et øl som smakte skikkelig aceton og som gjorde at jeg spydde.

Var tilbake til åstedet for litt siden og barfyren sa at de testet ølet videre, og at de ikke fant feil på det. Men jeg prøvde ølet ut av to forskjellige glass, og det var det verste jeg hadde smakt.

Jeg tappet nettopp et øl i et glass jeg brukte så sent som i går, hjemme, skylte det under springen og tappet oppi. To slurker og så måtte jeg sikte meg inn mot vasken for å spy. samme smaken som på puben. Byttet glass, og da er problemet borte.

Er det noen som vet hva som skjer?
 
Krystall glass kan mange ganger ha en rar lukt og smak etter det har vert utsatt for oppvaskmaskin pulver,kan det være noe slikt....( bruker fire prikker siden det var noen som ble sprø av det)
 
Jeg bruker kun varmtvann og kaustisk soda når jeg vasker glass, vet ikke hvis det har noe å si..... (høynet med en prikk). Men glasset (aldri start en setning med "men) var fint i går, og nytt øl i dag, not so good. Det var akkurat samme smak som de to glassene på puben.

Dette er ikea-glass, sier ikke ding på en like fin måte hvis jeg knipser på det.
 
Og random glass fra puben som ikke er fra IKEA og isåfall. Synes dette er veldig mystisk. Googlet lett men fant ikke noe relevant, og siden jeg ikke orker bruke tid på det siden det bare er å bytte glass så tok jeg latmannsversjonen og spurte her.
 
Det er jo en fellesnevner her, du må finne korrelasjonen mellom dine glass og pøbbens glass. Jeg holder en finger på såpetype.
 
Det er jo en fellesnevner her, du må finne korrelasjonen mellom dine glass og pøbbens glass. Jeg holder en finger på såpetype.

Skal prøve å huske å spørre hvordan de vasker glassene. Men har fått øl på pub med slike smaker før, bare ikke like kraftige, men samme smak.
 
Ja, jeg begynte å lure på hva slags øl det var du drakk,
om det kanskje bare var surøl, tørr IPA eller -stout
og om du samtidig gikk på en lavkarbo eller hadde diabetes,
men da er det altså ikke det
 
Ja, jeg begynte å lure på hva slags øl det var du drakk,
om det kanskje bare var surøl, tørr IPA eller -stout
og om du samtidig gikk på en lavkarbo eller hadde diabetes,
men da er det altså ikke det

Nei men den gangen på puben var helt klart noe feil med selve ølet i glasset. Jeg sendte det rundt bordet og tydligvis så ser jeg ut som om jeg bærer på noe smittsomt, for bare tre av de fremmede damene ville smake, men de var enige i at det var noe helt på trynet med ølet, uten å kunne si hva som var galt.
 
Tilbake
Topp