Ombygging/byggetips

Jeg har en 30 liters brygger fra netthandelen, som jeg har brygget en god del batcher på det siste året. Det jeg ikke liker er temperaturintervallet på 5 grader. Dette ønsker jeg å gjøre noe med, samt å lage en sirkulasjonspumpemekanisme. Har noen gode tips til utstyr jeg kan koble til og bruke? Ny temp.styringsenhet osv. gjerne så billig som mulig, hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt en annen brygger

Har vurdet om jeg skal bygge ett nytt skap til den 30 liter bryggeren. Har den som en liten backup, er noen som kommer og brygger her hos meg så greit å ha en å drudle med mens de brygger 50l
Det jeg har tenkt er å bygge skap for å styre 2 bryggere, en til mesk og kok og en til HLT. (klarte å ta død på en brygger fra Netthandelen, elementet tok kvelden...) Har fått tak i element men sliter med å få festet det til bunnen. Så da blir det å borre hull i kjelen og inn med 3,5kw element.
Vurdere å selge det skapet til den gamle 30 liters kjelen... men får nok ikke noe i nærheten av det det har koste å lage, så da tror jeg bare jeg slakter det og bygger nytt med delene.

Trenger du bilder eller lenker til hva jeg har i skapet så bare send en PM så skal jeg se om jeg ikke får tid til å sette meg ned og sende noe

Tusen takk for svar, dette er nok i overkant av hva jeg har kunnskap til å få til og kanskje også prismessig, men gøy å se hva flinke folk får til

Jeg har en 30 liters brygger fra netthandelen, som jeg har brygget en god del batcher på det siste året. Det jeg ikke liker er temperaturintervallet på 5 grader. Dette ønsker jeg å gjøre noe med, samt å lage en sirkulasjonspumpemekanisme. Har noen gode tips til utstyr jeg kan koble til og bruke? Ny temp.styringsenhet osv. gjerne så billig som mulig, hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt en annen brygger

Tusen takk for svar, dette er nok i overkant av hva jeg har kunnskap til å få til og kanskje også prismessig, men gøy å se hva flinke folk får til
Koble ut elektronikken og rør i mesken med et kosteskaft. Det koster ikke allverden forutsatt at du allerede har et termometer.

Å bygge om på enkleste måte koster ikke stort... en plastikk oppbevaringsboks fra CO, en pid rex c-100 SSR og en pt100 så er det nødvendige på plass. Kostnad... 5-600 tipper jeg blir ikke veldig fint men det funker.. pumpe.. har ett par til 150kr som virker helt ok så fremt du bruker humlepose

Trenger du hjelp er det bare å spørre.. er langt fra noen pro.. men har bygd om ett par 3 maskiner. Så er det noe jeg kan hjelpe med så svarer jeg gjerne

Tilbake
Topp