• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønsker å kjøpe en maltmølle

Jeg har en Maltmølle stilllbar K2: http://bryggeland.no/maltmolle-stillbar-k2.html Jeg er ikke fornøyd med den. Den har en lei tendens til å slippe kornet og bare bli stående og spinne. Den greieste måten å bruke den på er å stille den veldig grovt ved første kverning, og så kverne en gang til med ønsket knusningsgrad. Jeg har nå kjøpt en MM3 i stedet så K2en er til overs. Dersom dere eller noen andre er interessert i å prøve den, så kan dere gjøre det, og etterpå betale det dere synes den er verdt (ingenting eller kanskje litt).
 
Hei Tor!

Jeg har en maltmølle til overs. Den ligner på Barley Crusher. Trakt og base følger med. Åpningen kan justeres, selv om jeg kun har brukt fabrikkinnstillingen.

Pris diskutabel.
 
Freddy skrev:
Hei Tor!

Jeg har en maltmølle til overs. Den ligner på Barley Crusher. Trakt og base følger med. Åpningen kan justeres, selv om jeg kun har brukt fabrikkinnstillingen.

Pris diskutabel.

Slipper den også taket på kornet og spinner ivei, hvilket merke er det på kverna Freddy.
 
Hei

Joda, det er en Barley Crusher med 2 brede valser. Den har til nå ikke sluppet tak og spunnet. Kun brukt til noen få hundre kilo.
Selve trakten er litt liten og av eldre årgang som er utført i tre. Hos petit leveres den med en betydelig større trakt i metall.
 
Hei.

Jeg har brukt barley crusher fra Petit på ca 20 brygg og aldri hatt problemer. Blir brukt på fabrikk instilling men er enkel nok og stille til andre åpninger.
 
Tilbake
Topp