Oppbevaring av malt

Oppbevarer basemalt i utrangerte bryggebøtter
God ide; det er klønete å grave etter malt i bunnen av en sekk. Men du får ikke 25 kilo i ei 30-litersbøtte? Kanskje jeg først kunne sette sekken i bøtta, og så tømme den i bøtta når jeg hadde brukt nok til at det gikk?
 
Bruker doble zip lock poser for spesialmalt og basemalt står i sekkene sine med foldet og gjenbrettet åpning. Står i en avskrevet lager reol fra jobben. Har vurdert bokser eller tønner men har egentlig konkludert at det tar for mye plass av det jeg har til rådighet.
 
Bruker disse ifra Ikea.

Fås i mange str opp til 5,2l, noe de selvfølgelig ikke hadde når jeg skulle ha :)

20210907_103654.jpg
 
Bruker disse ifra Ikea.

Fås i mange str opp til 5,2l, noe de selvfølgelig ikke hadde når jeg skulle ha :)

Vis vedlegget 53465
Jeg bruker forskjellige størrelser av disse jeg også, men vil legge til at de kan du få helt opp i 10,6 liter :)

 
Skal du ha plass til en sekk malt er disse egnet.
Jeg bruker dem til alt av basismalt, som kjøpes i sekk.
Liknende bokser fås kjøpt bla på Clas O.
 
Gjenoppliver denne tråden. Jeg ser óg etter oppbevaringsmuligheter. Helst fukt- og skadedyrtette (tenkte oppbevare i garasjen).

Har sett på denne tønna fra Felleskjøpet, men den er litt kostbar...
Til basemalt(pilsner, Maris Otter og Vienna) bruker jeg smartstore dry fra clas, går 25kg sekk i de: https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Dry-systemboks/p/34-1515-45

Til alt annet bruker jeg matoppbevaringsboksene fra IKEA som, den gang jeg kjøpte de, kom i alt fra 1 til 10 liter. https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-matoppbevaring-med-lokk-rektangulaer-plast-s59276822/#content
 
Gjenoppliver denne tråden. Jeg ser óg etter oppbevaringsmuligheter. Helst fukt- og skadedyrtette (tenkte oppbevare i garasjen).
Bruker 2 og 4 liter zip poser fra europris.. Basemalt står fint i sekkene sine, bretter inn toppen på sekken mot midten, og ruller ned. Er vel ikke helt 100% skadedyrsikkert, men krypa må jaggu vise innsats for å komme seg ned i sekken til godsakene.
 
Bruker 2 og 4 liter zip poser fra europris.. Basemalt står fint i sekkene sine, bretter inn toppen på sekken mot midten, og ruller ned. Er vel ikke helt 100% skadedyrsikkert, men krypa må jaggu vise innsats for å komme seg ned i sekken til godsakene.
Sekker er fine. Jeg hadde en invasjon av mjølbilller i maltbua i vinter. De hygga seg vel med maltstøv, men ikke én kom seg ned i maltet. Spesialmaltet har jeg i 4-liters plastkanner.
 
Tilbake
Topp