oppdatering av kontrollboks

har da en 20L Speidel av "forrige versjon" som har en tendens til å fryse fast etter jeg har begynt å varme opp meskevannet. Dette har da medført at jeg må stå klar og trekke pluggen ut og inn og sette på varmen igjen til dette holder inne. Sist jeg skulle brygge frøs den da fast etter jeg hadde tilsatt maltet, og jeg måtte da gjøre dette på nytt igjen, dette begynner jo da å bli litt mer utrivelig da jeg ikke lenger kan stole på at Speidelen vil kunne fungere under hele bryggingen.

Har da tatt kontakt med Speidel, først med en kar fra chat-funksjonen på hjemmesia deres som kunne si at det skulle være mulig å oppdatere bryggeren med bare en USB-kabel som man plugger i bryggeren. Denne karen fikk meg da til å sende mail til salgsavdelinga deres for å få tak i en slik kabel, men der får beskjed om at hvis jeg vil oppdatere programvaren på bryggeren MÅ jeg kjøpe en slik Wifi-boks. Denne boksen vil jeg ikke ha, dette pga pris og selve funksjonaliteten på boksen som jeg klarer meg veldig godt uten...

Er det noen som vet om det faktisk ER mulig å oppdatere firmware BARE med bruk av en slik kabel mellom laptop og brygger?
 
tjah....ble egentlig ikke veldig klokere av å skumme gjennom den der.
Legger forresten ved bilde av skjermen etter den har låst seg, i tilfelle noen skulle lure på hvordan dette så ut
 

Vedlegg

  • frys.jpg
    frys.jpg
    112,4 KB · Sett: 73
Hør med forhandleren du kjøpte speidelen med om de ikke kan «låne» deg en slik wifi module eller send kontrollboksen inn også får de oppgradere den for deg.

Evt legg ut en post her og hør om det ikke er noen i nærheten av deg som kanskje har en wifi modul å låne deg for å oppdatere kontrollboksen.
 
Hvis det er noe feil med kontrollenheten som gjør at bryggeprosessen stopper er det noe feil med produktet.
Du har garanti og dette må leverandøren ordne opp i uten å kreve at du kjøper et produkt til for å ordne problemet.

De kan enten velge å reparere bryggeren, uten kostnader for deg, eller de kan gi deg en ny.
 
Hvis det er noe feil med kontrollenheten som gjør at bryggeprosessen stopper er det noe feil med produktet.
Du har garanti og dette må leverandøren ordne opp i uten å kreve at du kjøper et produkt til for å ordne problemet.

De kan enten velge å reparere bryggeren, uten kostnader for deg, eller de kan gi deg en ny.

Gitt at man er innenfor garanti tid/kjøpsloven.
 
Når han har den kontrollboksen er ikke Speidelen mer enn 5 år, så han er innenfor kjøpsloven.
 
Det er mulig jeg har oversett denne i oppsettet på min Speidel BM, men har fått oppdatert styringa på min Speidel, hva har denne menyen å si" Boiling with regulation" eller uten "Regulation".
 

Vedlegg

  • IMG_20181123_214217.jpg
    IMG_20181123_214217.jpg
    206,6 KB · Sett: 42
Skjønner ikke helt hensikten med denne funksjonen med eller uten termostat. Er slik at når vørter'n koker så er det med full effekt på varmeelementet uten kontroll på tempen?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp