Oppkokingshjelp

Duckboot

Norbrygg-medlem
Det jeg har skjønt er at denne Grilltenner er lur til å få opp vannet til mesketemp ganske kjapt.

Men, kan den brukes fra mesketemp til kok? (Altså etter at malten er fjernet fra kokekaret - Jeg kjører BIAB)
Eller vil det svi og skape usmak i vørteren?

At det blir litt belegg på elementet er neglisjerbart, siden det kan fjernes med ett eller annet middel.

Det er i tillegg til kokeplata på komfyren - Det er bare til å brukes som "hjelpemotor"

leste ikkje overskrift...som hjelp til oppvarming i tillegg til anna kilde fungerer nok fint. Tviler 500w vil brenne vørter i nevneverdig grad.

Jeg har gått til innkjøp av en slik. Skal prøve den for første gang i morgen, sammen med kokeplata mi på 2000w. 36L BIAB-kjele og 25 liter vørter. Skal si i fra hvordan det går. :)

Lurer på om jeg skal kjøpe en slik i dag. Jeg skal også brygge i morgen.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Kjører du BIAB? Isåfall kan det kanskje være risiko for at humleposene setter seg fast og oppfører seg tøysete.

Har jo ikke humle i under oppkok. Når kok er i gang, så trenger ikke kokeplata hjelp.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Duckboot skrev:
Det jeg har skjønt er at denne Grilltenner er lur til å få opp vannet til mesketemp ganske kjapt.

Men, kan den brukes fra mesketemp til kok? (Altså etter at malten er fjernet fra kokekaret - Jeg kjører BIAB)
Eller vil det svi og skape usmak i vørteren?

At det blir litt belegg på elementet er neglisjerbart, siden det kan fjernes med ett eller annet middel.

Vi bruker 2 grilltennere for å få vørteren til kok, og 1 for å ha god rullende kok (har en liten CO kokeplate under kjelen også). Kan absolutt anbefales.

Belegg på tenneren fjernes med noe så fancy som zalo og oppvaskbørste ;-)

Tilbake
Topp