Oppkokingshjelp

Duckboot

Norbrygg-medlem
Det jeg har skjønt er at denne Grilltenner er lur til å få opp vannet til mesketemp ganske kjapt.

Men, kan den brukes fra mesketemp til kok? (Altså etter at malten er fjernet fra kokekaret - Jeg kjører BIAB)
Eller vil det svi og skape usmak i vørteren?

At det blir litt belegg på elementet er neglisjerbart, siden det kan fjernes med ett eller annet middel.

500w vil vel vera litt lite effekt med mindre du har velidg lite anlegg..

Det er i tillegg til kokeplata på komfyren - Det er bare til å brukes som "hjelpemotor"

leste ikkje overskrift...som hjelp til oppvarming i tillegg til anna kilde fungerer nok fint. Tviler 500w vil brenne vørter i nevneverdig grad.

Jeg har gått til innkjøp av en slik. Skal prøve den for første gang i morgen, sammen med kokeplata mi på 2000w. 36L BIAB-kjele og 25 liter vørter. Skal si i fra hvordan det går. :)

Lurer på om jeg skal kjøpe en slik i dag. Jeg skal også brygge i morgen.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Kjører du BIAB? Isåfall kan det kanskje være risiko for at humleposene setter seg fast og oppfører seg tøysete.

Har jo ikke humle i under oppkok. Når kok er i gang, så trenger ikke kokeplata hjelp.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Duckboot skrev:
Det jeg har skjønt er at denne Grilltenner er lur til å få opp vannet til mesketemp ganske kjapt.

Men, kan den brukes fra mesketemp til kok? (Altså etter at malten er fjernet fra kokekaret - Jeg kjører BIAB)
Eller vil det svi og skape usmak i vørteren?

At det blir litt belegg på elementet er neglisjerbart, siden det kan fjernes med ett eller annet middel.

Vi bruker 2 grilltennere for å få vørteren til kok, og 1 for å ha god rullende kok (har en liten CO kokeplate under kjelen også). Kan absolutt anbefales.

Belegg på tenneren fjernes med noe så fancy som zalo og oppvaskbørste ;-)

Tilbake
Topp