Oppskrift på Nøgne Ø Mandarina IPA?

dagwayne skrev:
Waltz skrev:

Hei.

Jeg lurer på en ting:  I følge oppskriften skal det humles følgende:

mt  Name  Type  #  %/IBU
70,27 g Mandarina Bavaria [9,00 %] - Boil 90,0 min Hop 3 26,1 IBUs
70,27 g Mandarina Bavaria [9,00 %] - Boil 15,0 min Hop 4 12,1 IBUs
70,27 g Mandarina Bavaria [9,00 %] - Boil 5,0 min Hop 5 4,9 IBUs
234,24 g Mandarina Bavaria [9,00 %] - Boil 2,0 min


Lenger ned står det tørrhumling med 234.24g Mandarina.  Kommer dette i tilegg tildet som er nevnt over??  Eller vil dette bli det samme som 2 min kok??  Bare lurer, da det kom litt uklart frem i oppskriften.

Har 2 kg Mandarina Humle på veg, så det skal bli humle i susen når den kommer.  :)



Det skal brukes like mye til tørrhumling også i tillegg til 2 min kok.
 
mkirk skrev:
Noen som har hørt noe om det kommer inn Mandarinahumle en eller annen plass snart?

Hobbybryggeren.no får det i shoppen om noen dager. Må pakkes og slikt først.

Slett gjerne inlegg vist jeg gikk for langt.
 
Da så jeg den var kommet inn! http://hobbybryggeren.no/humle-c-1/mandarina-bavaria-2013-100-gram-p-113
 
Ferdig Mandarina IPA flasket på 81 flasker og 9 liters corny.. Smakte på den og det smakte nydelig..  Gleder meg til ferdig produkt..
 
Waltz skrev:
Ferdig Mandarina IPA flasket på 81 flasker og 9 liters corny.. Smakte på den og det smakte nydelig..  Gleder meg til ferdig produkt..

Hvordan ble den Waltz?
50IBU virker nesten litt lite for en IPA, burde jeg legge til litt ekstra bitterhumle?

/Lars
 
Jeg ville nok kjørt på mere bitter ja..  Og lurt i noe amarillo også i tørrhumlingen.  For å få litt bredere smaksbilde.
 
Jeg utvidet oppskriften med ca 30 g amarillo, og ca 30 g nugget + en liten neve tørket appelsinskall for "Tørrhumling", i tilegg til oppskriften . Skal bli spennende å smake hvordan den blir.
 
Tilbake
Topp