Overgang fra kjøkkenkran til gardena

Hei!

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan koble hageslange på denne? Dette er en helt standard kjøkkenkran.

Krantilkobling.jpg
 
Jo, det ser sånn ut. Jeg aner ikke hva som er "standard" for kjøkkenkraner nå til dags, men jeg har dette systemet, som er veldig enkelt i bruk, og kjøkkenkrana mi er av en vanlig type av merket Orlas.

Jeg veit ikke om du kan finne en overgang? Som sagt; dette systemet er praktisk, så det er synd om du ikke kan bruke det.
 
Problemet er at det ikke finnes en standard for dette, det er flere dimensjoner en det er produsenter av blandebatteri.
Har du mulighet til å måle gjengene med et skyvelær? Både diameter og stigning (avstand fra gjengetopp til gjengetopp)?
 
Takk for svar, men er ikke dette adapteret altfor stort? Dvs. til 22 og 24 mm.
Jeg kjøpte dette systemet for noen år siden uten å måle noe som helt og det passet. Derfor trodde jeg at det fantes en standard på dette, men åpenbart er det ikke så enkelt.

Akkurat som Finn Berger skreiv, prøv å se om det fins en overgang:)
 
Problemet er at det ikke finnes en standard for dette, det er flere dimensjoner en det er produsenter av blandebatteri.
Har du mulighet til å måle gjengene med et skyvelær? Både diameter og stigning (avstand fra gjengetopp til gjengetopp)?

Er ikke den dimensjonen dette adaperet passer til, likevel den vanligste? Sånn at de aller fleste vil kunne bruke det, mener jeg.
 
Og hva med denne da
det blir vel fort mer komplisert

DSC03486.jpg DSC03489.jpg

ca 20 mm innvendig og 22 utvendig
 
Er ikke den dimensjonen dette adaperet passer til, likevel den vanligste? Sånn at de aller fleste vil kunne bruke det, mener jeg.
Jeg har også et RO filter som skrus rett på kjøkkenkran. Kjøpt på ebay fra USA. Da jeg bestilte det, var jeg livredd om det skulle passe. Dimensjonen var heldigvis akkurat den samme som adapteret til gardena (og krana på kjøkkenet). Så, hvis det fins en slags standard størrelse, må det være denne...
 
Er ikke den dimensjonen dette adaperet passer til, likevel den vanligste? Sånn at de aller fleste vil kunne bruke det, mener jeg.

Jo, de to er nok de vanligste.

Loebrygg: jeg ser ikke helt hva du har tatt bilde av, men om det er et rett 22mm rør kan du bruke en 22mm til 3/4" "male connector" altså en klemringskobling.
 
Tilbake
Topp