Overkarbonert flatt øl???? Er det mulig'a???

Åpne krana helt når man tapper ølet. Det skal være motstanden i slangen som bestemmer flyten av øl. Det kan også hjelpe å holde glasset i 45° vinkel helt inn på krana.
 
Du må ha et manometer som gir stort utslag på det området du trenger.
Bruker selv ett 2 bars manometer, 7 grader og 1-1,25 bar ved karbonering og tapping, er jeg til stede kan trykket settes på 2 bar i 2-3 dager for og korte ned tiden, da kun til karbonering og ikke tapping.
Tapper med perlic og 3,8- 5 meter 3/16" slange, da er ID 3/16" med høydeforskjell på 0 meter (alt ligger i kjøleskapet med krane i døra) til 3 meter høydeforskjell uten kjøling i isolasjonsrør.
Fungerer knirkefritt med unntak av første tapping, da blir det skum, (hvor blir det ikke det da ? ) eller at trykket økes, 1,25 er maks.
1. Tipper du bruker 3/16 rør, ID er da ca. 2,7 mm, og litt for kort kanskje.
2. Manometeret blir for unøyaktig, du har 1,5 bar mens du tror du har bare 1 bar, det er da litt for mye.
3. utolmodig ? :)

En viss lengde må det være på tappelinjen og tror ikke du skal leke med noe under 4 meter.
Følger du mine råd blir du fornøyd som alle de andre.
Mye skryt på morran men noen påstår jeg har svart belte i tappeslanger. :)
 
Du må ha et manometer som gir stort utslag på det området du trenger.
Bruker selv ett 2 bars manometer, 7 grader og 1-1,25 bar ved karbonering og tapping, er jeg til stede kan trykket settes på 2 bar i 2-3 dager for og korte ned tiden, da kun til karbonering og ikke tapping.
Tapper med perlic og 3,8- 5 meter 3/16" slange, da er ID 3/16" med høydeforskjell på 0 meter (alt ligger i kjøleskapet med krane i døra) til 3 meter høydeforskjell uten kjøling i isolasjonsrør.
Fungerer knirkefritt med unntak av første tapping, da blir det skum, (hvor blir det ikke det da ? ) eller at trykket økes, 1,25 er maks.
1. Tipper du bruker 3/16 rør, ID er da ca. 2,7 mm, og litt for kort kanskje.
2. Manometeret blir for unøyaktig, du har 1,5 bar mens du tror du har bare 1 bar, det er da litt for mye.
3. utolmodig ? :)

En viss lengde må det være på tappelinjen og tror ikke du skal leke med noe under 4 meter.
Følger du mine råd blir du fornøyd som alle de andre.
Mye skryt på morran men noen påstår jeg har svart belte i tappeslanger. :)

EDIT: Det nortvedt nevner er og viktig.
 
Tilbake
Topp