• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Party-cooler gis bort

Hepp.

Jeg gir bort party-cooleren jeg kjøpte av netthandelen, lik denne:
http://www.netthandelen.no/product/112210
Alt stashet oppi følger med. Kontrolleren som er påmontert styrer fra 0-10 grader, denne har jeg koblet ut for å styre saken med en STC-1000. Dette fungerte glimrende som gjæringskarkjøler for et 30 liters speidel gjæringkar, og med finish i børstet stål var dette noe som faktisk kunne stå fremme på kjøkkenet. Jeg fylte opp cooleren med vann til samme høyde som vørter og cooleren gikk omtrent 10 minutter hver time under stormgjæring av ale på 19 grader, marginalt oftere ved gjæring av lager på 10 grader.

Før noen tenker at dette er tidenes kupp så må det forklares litt. Saken er at kompressoren for en tid tilbake begynte å lekke olje. Det er en slik:
http://www.cixibest.com/sdp/491330/4/pd-2650824/4917416-1722868/Huayi_Compressor_AES25DS.html
Noen har tydeligvis vært litt ivrige med sveiseapparatet når braketten under skulle festes, for når kompressoren jobber(dvs under trykk) så kommer det et par oljedråper under.

Nivået på kundeservicen hos netthandelen gjorde at jeg bare avskrev cooleren, gjorde et forsøk på å pusse bort lakk og urenheter, og så smørte på et lag 2-komponent epoxy beregnet for fiksing av motorblokker og denslags. Det hjalp desverre ikke, og da nådde jeg grensen for arbeidet jeg legger i den. Etter denne lappingen så testet jeg kjøleevnen, og den bruker nå ca dobbelt så lang tid på å kjøle som før. Og fortstatt kommer det en dråpe olje etter 10-15 minutters kjøling.

Jeg antar at det må pusses litt og tettes bedre, kanskje også trykktestes og etterfylles kjølegass. Derfor satt jeg en ok pris på den.

Bare å spørre om det er noe.


Mvh
Freddy
 

Vedlegg

  • IMG_20130402_221500.jpg
    IMG_20130402_221500.jpg
    1,3 MB · Sett: 1.782
  • IMG_20130402_221840.jpg
    IMG_20130402_221840.jpg
    1,6 MB · Sett: 1.784
Absolutt!

Send PM om du er interessert i å komme innom og hente den en dag. Holder til ved Carl Berner.


Mvh
Freddy
 
Jeg kjøpte denne på impuls fra netthandelen i går for en tusenlapp etter å ha lest denne tråden, blir spanande å se om det funker.
 
Jepp. Jeg måtte gjøre det en gang for å demontere kontrolleren, og så igjen for å forsøke å fikse kompressoren, men jeg ville ikke gjort det oftere enn nødvendig. Kompressoren er festet til bunnen og så går det kjølerør i en kveil opp rundt innerbøtta. De tåler kanskje ikke evig mye bøying. Løsningen på hvordan bunnen er er festet til resten er vel kanskje heller ikke den beste, så det er litt plunder å få det på plass igjen.

Kontrolleren må fjernes fordi den ikke starter kjøling automatisk når strømmen fjernes og skrus på igjen. Det var et koblingsskjema klistret på innsiden og det er ganske god plass og enkelt i koblingsboksen under, så det var ikke veldig vanskelig å finne ut hva som måtte fikses. Ganske sikker på at ingenting ble ødelagt, slik at du kan koble til kontrolleren igjen hvis den trengs igjen.


mvh
Freddy
 
Det var ikke kompressoren som lakk, det var ut røret av kompressoren. Har sikkert røket første gangen du åpnet den.
 
Aha, det så jeg ikke :)

Ja, da er kanskje rørene enda skjørere enn jeg trodde.. Eller så var jeg bare uheldig, mener jeg var så forsiktig som mulig.


Mvh
Freddy
 
Drar opp ein gammel tråd eg da eg sitter og ser på ein slik på netthandel.no

Hva er indre diameter på detter systemet? Og hva er "topplokket" laget av? plast, glass, noe annet?
 
GuttØrn skrev:
Drar opp ein gammel tråd eg da eg sitter og ser på ein slik på netthandel.no

Hva er indre diameter på detter systemet? Og hva er "topplokket" laget av? plast, glass, noe annet?

Jeg skal gå ned i boden og sjekke for deg i løpet av dagen. Topplokket er laget av to halve deler i glass, som holdes på plass av gummipakning. Det er ikke plass til toppen av en normal gjæringsbøtte, så gjærlåsen + litt av bøtta må stikke ut.

Jeg har min til salgs i Oslo om du skulle ha lyst på en som er billigere enn den du får hos netthandelen (de er jævlig dyre på frakt bl.a.). Jeg har bare skrudd av bunnen, konkludert med at dette får jeg ikke til, og så skrudd den på igjen. Tipp topp standard :)
 
Tilbake
Topp