Pellets eller blomster?

SveinB

Norbrygg-medlem
Jeg handlet i dag til å brygge en American Amber Ale, men så da jeg kom hjem at jeghadde kjøpt Amarillo blomster i stedet for pellets. Bør jeg gå og bytte dem? Dersom jeg velger å bruke blomstene - hvordan er styrkeforholdet mellom pellets og blomster, mao hvor mye blomster skal jeg bruke når oppskriften lyder på 50 gr pellets? Har blomster og pellets samme koketid?

Jeg handlet i dag til å brygge en American Amber Ale, men så da jeg kom hjem at jeghadde kjøpt Amarillo blomster i stedet for pellets. Bør jeg gå og bytte dem? Dersom jeg velger å bruke blomstene - hvordan er styrkeforholdet mellom pellets og blomster, mao hvor mye blomster skal jeg bruke når oppskriften lyder på 50 gr pellets? Har blomster og pellets samme koketid?
Har lest en plass at man trenger ca 10% mer blomst enn pellets for å få samme utbytte fra humlen. Hvis du skal sirkulere vørteren under kjøling med motstøms eller platekjøler bør du bruke humlepose på blomstene.

Både bruk av blomster og bruk av humlepose reduserer utbytte. Tror du trykt kan øke med 15-20%

Tilbake
Topp