Perlick combo-kit

AudunWS

Dommer
Vet det er mange tråder om Perlick tidligere, men trenger et svar på como kit fra Homebrewstuff
Trenger man noe i tillegg til dette for å bygge om kjøleskapet, er det bare å tre på slangen og tappe? Og trenger man en så lang gjennomføring til et vanlig kjøleskap? Tenker at jeg trenger mest mulig plass bak døra

http://www.ebay.com/itm/Perlick-525SS-Stainless-Beer-Faucet-Chrome-Shank-Combo-Kit-w-Knob-/130770826312?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e728c7448

Du trenger nok ikke så lang shank for å komme gjennom døra... Min er kortere, men stikker fortsatt godt innenfor.
Ihvertfall på mitt kjøleskap er døra ikke mye over 1 cm tykk...
Fin kran :)

Edit... Ser ikke om det er med mutter til shanken, og bortsett fra det trenger du slange, slangeklemme og fatkobling ;)

Kjøp så kort shank du kan til ditt skap. Er bare i veien når du lukker døra.

Tror du ikke mutteren bare er skjult eller glemt på bildet? Pleier alltid å følge med.

Det jeg tror du kan gjøre en bedre deal på, er frakten. 40 daler for ei kran var dyrt. Kegkits har flat rate til Norge på 45 daler. Vi fikk to svære esker for den prisen, med kraner, oksygenutstyr og masse duppeditter. Du får også rabatt etter hvor mye du handler. Derfor lurt å slå seg sammen med flere.

Ketil skrev:
Kjøp så kort shank du kan til ditt skap. Er bare i veien når du lukker døra.

Tror du ikke mutteren bare er skjult eller glemt på bildet? Pleier alltid å følge med.

Det jeg tror du kan gjøre en bedre deal på, er frakten. 40 daler for ei kran var dyrt. Kegkits har flat rate til Norge på 45 daler. Vi fikk to svære esker for den prisen, med kraner, oksygenutstyr og masse duppeditter. Du får også rabatt etter hvor mye du handler. Derfor lurt å slå seg sammen med flere.

Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut. Skal ha kraner og nye utstyr så det blir jo en liten pakke

Hmm, jeg har egentlig sett på samme settet selv. Trenger 2 stk 525SS med shank. Kan jo gå sammen flere å kjøpe?

oyroy skrev:
Hmm, jeg har egentlig sett på samme settet selv. Trenger 2 stk 525SS med shank. Kan jo gå sammen flere å kjøpe?

Kanskje ikke så dumt. Frakten på 40$ er jo ikke så mye i norske kroner, ca 240, så da blir det fort ikke så mye å gå på om posten skal ha sitt hvis vi sender videre i Norge etter en fellesbestilling.

Ser at Kegkits tar neste 10$ mer for en Perlick 525SS enn Homebrewstuff. Så da tror jeg fortsatt de er billigere selv om frakten koster noe mer

Sitter og ser på kraner osv på kegkits, da de har en del annet jeg kunne trengt uansett, og man sparer en del på å bestille en bunch i slengen, både med frakt og gebyrer til posten for mva-utlegg osv.

http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=W&Product_Code=12G09-190
Den er jo uten shank og håndtak. Håndtak er jo greit nok, men shank osv lurer jeg på om alt jeg trenger eventuellt er:
http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=W&Product_Code=BarbStem http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=W&Product_Code=C213

De snakker om en tailpiece (http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=S8-CO4&Category_Code=SSFG), men den trengs vel ikke om man har de to andre over? Sankey-tap er vel ikke det vi bruker uansett, eller er jeg på jordet, og må ha med det over?

Ang lengde på shank. Tykkelsen på kjøleskapsdøra mi er under 5cm. Det står noe at en 3" er til maks 1 5/8". Det er noen millimeter til eller fra tykkelsen jeg har. Jeg har heller lite å gå på i dybden, da jeg akkuratt får puttet inn 4 corny-fat, så vil helst slippe unna en ekstra tomme innover om jeg kan det.

Hva er forskjellen på komboen av deler over, og denne?
http://www.kegkits.com/Merchant2/me...e=W&Product_Code=4333NA-3&Category_Code=BEFF
Den er jo billigere, og har tuten festet på, så trenger vel kun en festemutter til den?

Hvis du kjøper shank som er din tredje link, MÅ du kjøpe med det som står under ( i den ramma). Det følger ikke med den tuppen som er på shank i din siste link. Med andre ord er det helt klart en stor fordel å kjøpe den som har alt i et.
Jeg kjøpte en av disse (sett sammen sjøl) shank i siste sending fra kegkits. Skjønte rett og slett ikke opplegget. Endte med å lime på tailpiece. Ikke optimalt, men det funker.
Tidligere shanks har vært av typen du linker til som siste løsning. Da dytter du bare ølslangen rett på. Festemutter følger med på denne. Det er den messingmutteren du ser skrudd helt inni den svarte skiven som skal stå på utsiden av skapdøra. Kjøper du denne, er det bare å skru krana rett på, og du har alt du trenger.
Ser du kun linker til stainless steel. Jeg vil tro vi klarer oss med den billigere crome plated brass.
Sikkert noen som er uenige, men mine plated brass ser fortsatt ut som nye etter et drøyt års bruk.
Det er bare 20 daler forskjell, men det blir jo noen kroner hvis du skal ha flere kraner.

Vil bare si at jeg allerede har handlet hvis du fortsatt var interessert i felles bestilling. det gikk fort unna i svingene...
Bestilte fra hombrewstuff etter en liten dialog på epost med "Tyler" Det ble ikke et combokit på meg, jeg bestilte det jeg trengte av lengder og deler i tillegg til en del annet jeg trengte. Pakken er allerede sendt så de hadde rask service. Tror det ble ca 400kr i frakt, greit nok siden det ble en stor pakke når alt var med på shoppinglista ;)

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det blir mye dyrere å kjøpe fra kegkits, det ble i alle fall det for kran+chank+håndtak. Ca 10$ for et sett

AudunWS skrev:
Vil bare si at jeg allerede har handlet hvis du fortsatt var interessert i felles bestilling. det gikk fort unna i svingene...
Bestilte fra hombrewstuff etter en liten dialog på epost med "Tyler" Det ble ikke et combokit på meg, jeg bestilte det jeg trengte av lengder og deler i tillegg til en del annet jeg trengte. Pakken er allerede sendt så de hadde rask service. Tror det ble ca 400kr i frakt, greit nok siden det ble en stor pakke når alt var med på shoppinglista ;)

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det blir mye dyrere å kjøpe fra kegkits, det ble i alle fall det for kran+chank+håndtak. Ca 10$ for et sett

Kjempe fornøyd med homebrewstuff. Kjøpt endel derfra. God service og rask levering :)

AudunWS skrev:

Ja, skulle jeg bare hatt kran, shank og håndtak, så hadde det vel blitt billigere. Nå skal jeg ha to sett med regulatorer, et manifold og en hel bunch med andre ting. Prisen kom på samme for varene (med unntak av at jeg ikke hadde fått helt det jeg ville fra homebrewstuff), men de skulle ha over 30 dollar mer for frakta. Totaltsett blir det billigere å dra det gjennom kegkits, selv om akkuratt krana var litt dyrere.

Det var et par ting de ikke hadde på kegkits, men som de hadde på homebrewstuff, men det er såpass mindre viktige ting at jeg tror det venter. Jeg må leve på kjøttet jeg har i fryseren, og ikke noe annet den neste måneden (halvannen faktisk) sånn som det er, men det trengs liksom å få på plass gass og kabler når man først har begynt å kegge  :yes:

OK, skjønner. Man må alltid velge den nettsjappa som har mest av det en trenger. For meg var det motsatt og HomeBrewStuff hadde alt jeg trengte.

Ja, det er greit det. Utleggene til posten for toll osv koster det også, så færre sendinger er bra, om man uansett er over 200-kronersgrensa.

Fant ikke noen regulator med Y-splitt hos homebrewstuff. Mulig man kan modde med egne løsninger, eller bare bruke en 2-veis manifold, men det koster det også, og tar større plass enn en y-splitt rett på regulatoren. Fant ikke 3/16" beer line heller, og pony-tap settene de hadde var nesten dobbelt så dyre som kegkits.
Jaja, der forsvinner det ut 2300kr, før staten og posten tar sitt :p

Noen som har erfaring med å bare kjøre vann i et fat for å karbonere det, og få en slags "farris" på tapp?

oyroy skrev:
Ja, det er greit det. Utleggene til posten for toll osv koster det også, så færre sendinger er bra, om man uansett er over 200-kronersgrensa.

Fant ikke noen regulator med Y-splitt hos homebrewstuff. Mulig man kan modde med egne løsninger, eller bare bruke en 2-veis manifold, men det koster det også, og tar større plass enn en y-splitt rett på regulatoren. Fant ikke 3/16" beer line heller, og pony-tap settene de hadde var nesten dobbelt så dyre som kegkits.
Jaja, der forsvinner det ut 2300kr, før staten og posten tar sitt :p

Noen som har erfaring med å bare kjøre vann i et fat for å karbonere det, og få en slags "farris" på tapp?

Funker fint å kjøre vann i et fat og tappe med CO2. Blir farris lignende

Da var delene allerede kommet og øleskapet er klart! Alle deler var med, frakta gikk rask og servicen var god. Themsen up for homebrewstuff.com

Et lite problem dog, det skummer noe sinnsykt! Tapper på ca 1 bars trykk. Med flexi tap gikk det fint. Slangene er 3/16 (myke) og ca 2,5 m lange

Tips?

AudunWS skrev:
Da var delene allerede kommet og øleskapet er klart! Alle deler var med, frakta gikk rask og servicen var god. Themsen up for homebrewstuff.com

Høres kos ut. Leveransen min er litt forsinket, da regulatorene de bruker ble truffet av orkanen. De skal vel sende i starten av neste uke da.

AudunWS skrev:
Et lite problem dog, det skummer noe sinnsykt! Tapper på ca 1 bars trykk. Med flexi tap gikk det fint. Slangene er 3/16 (myke) og ca 2,5 m lange

Tips?

Når har jeg ikke fått prøvd noe lignende selv. 2,5 meter av 3/16" på 1 bars trykk, fra kjøleskap, bør egentlig være nok til å fjerne skum. Eneste jeg kan foreslå er å starte med en 5m slange på en kran, teste, kappe av litt, teste, kappe av litt, til du finner rett lengde :/

Hmmm, kanskje det. Rart en må ha kjøleskapet full av en stor kveld med slange. Har tre kraner nå, skal bestille en til da det gikk fint med fire fat i skapet.

Synes det høres veldig rart ut.
Har drøye 2 meter på hver slange. Mer enn nok rot det. Skulle jeg hatt 5 til hver kran, hadde det blitt kaos inni kjøleskapet.
Har veldig sjelden problemer med mye skum. De få gangene jeg har hatt det, har ølet vært overkarbonert av en eller annen grunn. Da lar jeg sikkerhetsventilen stå åpen ei natt, for å slippe ut litt.
Men siden det funker med flexi tap, burde det funke med ordentlig kran også.

AudunWS skrev:

Tips?
ligger et excel-skjema på nett der man kan beregne slangedimensjon/lengde.
Funker det med flexitap er nok ikke dette årsaken.
har du demontert og rengjort kranene? hender det er noe rusk igjen fra maskinering og transport.
pass på at slangene ikke har noen harde knekker på seg, og åpne krana helt.
første skvetten vil uansett få litt skum fordi krana er varm. det ungår man med flexitap. jeg tapper som regel en "munnfull" :) som jeg slår ut, og skyller deretter glasset med kaldt vann. det fjerner mye skummdannelse. Samt at et glass skylt med kaldt vann holder bedre på skummhodet ;)

magne1972 skrev:
AudunWS skrev:

Tips?
ligger et excel-skjema på nett der man kan beregne slangedimensjon/lengde.
Funker det med flexitap er nok ikke dette årsaken.
har du demontert og rengjort kranene? hender det er noe rusk igjen fra maskinering og transport.
pass på at slangene ikke har noen harde knekker på seg, og åpne krana helt.
første skvetten vil uansett få litt skum fordi krana er varm. det ungår man med flexitap. jeg tapper som regel en "munnfull" :) som jeg slår ut, og skyller deretter glasset med kaldt vann. det fjerner mye skummdannelse. Samt at et glass skylt med kaldt vann holder bedre på skummhodet ;)

Kanskje der er rengjøring, skylla kun lett med vann
Kjøpte med vaske/spyletank fra junaiten, men den var ikke noe fin så jeg putta den ned i esken og furta litt. Ser Biltema-løsningen er bedre!

Tilbake
Topp