Det var planen ja.
Tenker slik:
1.) Varmer opp vann i tank1. PID_1 og PT100_1 (T1) regulerer da temperatur til ønsket verdi. Bruker ekstern herms med 3000W varmeelement til og varme opp vannet. Dette sirkulerer. PT100_1 (T1) er montert ved tank1.
2.) Når vannet er nådd riktig temperatur, transporters det over i mesketank (tank2). Her sirkulerer det også gjennom herms, men er nå PID_2 og PT100_2 (T2) som styrer varmeelementet. PT100_2 (T2) er montert ved tank2.
3.) Når mesking er ferdig transporteres det tilbake til tank1, hvor kokingen skal foregå. Er da PT100_1 (T1) og PID_1 som regulerer temperatur.
Har ikke mulighet til og ha mer enn 3000W varmeelement grunnet begrensinger fra kursen jeg bruker (16A). Og ved å kun bruke herms så slipper jeg lage hull i tankene. Ønsker med tiden og legge inn varmeelement i tank hvor jeg kan koke, må da ha to PID, legger derfor opp til det nå.
For best temperaturstyring så ønsker man vel å måle temperaturen rett ved tank, og ikke ved herms?
Høres dette helt galt ut? Legger ved bilder hvor du kan se hvordan jeg har tenkt: