Hjelp til oppsett av varmeregulator

Heisann! Jeg har bestilt 2 x varmeelementer på 3kW til en ølbryggemaskin. Tenker å regulere effekten på disse elementene gjennom en PID, og for dette har jeg kjøpt inn følgende:

2 x Kyotto SSR /m KR2040AX (VR to AC), link:
1pc KYOTTO AC Solid State Relay SSR KR2040AX 280VAC 40A [ VR to AC ] Taiwan | eBay

1 x PID /m temperatursensor og SSR, link:
REX-C100 220V Digital PID Temperature Controller 40A SSR K Thermocouple Heatsink | eBay

samt 3 kjøleribber til hver av SSR-ene.

Jeg er veldig grønn på det elektriske, og lurer derfor på hvilke komponenter jeg mangler for at dette skal fungere - evt. tegning av oppsett.
 
Det du har kjøpt er to regulatorer som styrer effekt på elementene, fra 0 til 6000 watt, og en pid som slår av og på elementene etter temperatur fra sensoren. Det er nok med en regulator, for du må koble sammen de to elementene allikevel hvis du vil styre begge elementene med pid, og ikke bare det ene?

Det er aktså to forskjellige styresystemer som det er greit å kunne switche mellom. Pid'en er best egnet til mesking og regulatoren(e) til koking. Du kan kjøre de to samtidig, men jeg ville hatt en bryter som valgte den ene eller andre.
 
Tilbake
Topp