Da blir det slik hos meg også sikkert. Får sjekke hvor mye PID trenger av watt samt det som pumpen trenger og ev annen 12 volt utgang og så litt oppå der igjennJeg planlegger bruk av en 12v Auberins. Den trenger derfor 12v. Den styrer derimot en SSR som må ha separat 220v inn og ut til varme-enhet
Altså når det faktisk går strøm til varmenkilden?I tillegg har jeg en varsellampe som lyser rødt dersom SSR-overstyring er OFF mens PID er ON.
Når PID sender strøm til SSR (12v), så har jeg en bryter som kutter signalet. SSR får da ikke strøm, og 220v er derfor OFFAltså når det faktisk går strøm til varmenkilden?
Men når lyser varsellampen? Når 220v er ON regner jeg med.Når PID sender strøm til SSR (12v), så har jeg en bryter som kutter signalet. SSR får da ikke strøm, og 220v er derfor OFF
Får du koblet den slik at den faktisk skifter farge?Når jeg startet denne tråden i 2015, var målet å bygge et lite, men vakkert styringsskap med utgangspunkt i et sikringsskap fra 30-tallet, spekket med kule knapper. Det er steinalder-teknologi sammenlignet med en BrewPi, men det er akkurat hva jeg ønsker.
Det meste av utstyret ble kjøpt inn samme år, men det er først nå jeg har satt av tid til prosjektet.
Første skisse for den avanserte bryteren er klar.
Bør ikke dette kunne fungere?
Bryteren er av følgende type
https://s.click.aliexpress.com/e/Pbn1FTw
Det blir litt komplisert siden bryteren har innebygget to led lys. Fargene grøn / rød endres alt etter hvilken vei du sender 12v strøm gjennom de to Led kontaktene. Disse er markert med stiplet linje for å vise at kontakten faktisk endrer farge.
Dette må jeg teste ut.Jeg mener at skissen over skal kunne ha tre modi.
Når pid ikke sender strøm til bryter/SSR, så er bryteren sort (av)
De to andre er når PID sender strøm til bryter/SSR
Bryter ON (trykket inn) - SSR ON - grønt lys
Bryter OFF (ut posisjon) - SSR OFF - rødt lys
Det er verd å merke seg at jeg bryter kun positiv leder. Jeg ser ikke i farten om det er mulig å koble dette med to ledere + to farger
Er jo bilde på siden av sestosen. 3,4 og 5 er klemmene.Driver og kobler opp en slik sak nå, noen som vet hvilke av de 3 ledningene på PT100n som skal hvor i PIDen?
Ja, men er det likegyldig hvilken ledning som går hvor på de?Er jo bilde på siden av sestosen. 3,4 og 5 er klemmene.