Er det smaksforskjell på glass og plastflasker gitt at plastflaskene også er mørke og ikke slipper inn særlig lys?
Er dette helt åpentbart?
Sa til en kompis jeg vurderte å flaske på PET flasker og han ble helt stille i andre enden før han svarte: Du kødder sant?
Dette har jeg tenkt på også. Hvordan i all verden skal luft/oksygen komme seg inn i flasken når trykket er langt høyere på innsiden? Da burde jo ballonger, som er langt mindre tette og har mye mindre trykk, blåse seg selv opp igjen...Desse flaskene er vel betre enn glas då dei slepp UT oksygen og heldt på CO2.
Dette har jeg tenkt på også. Hvordan i all verden skal luft/oksygen komme seg inn i flasken når trykket er langt høyere på innsiden? Da burde jo ballonger, som er langt mindre tette og har mye mindre trykk, blåse seg selv opp igjen...
Hvordan funker det da?Det er ikke sånn det funker ...
KjedeligDet er ikke sånn det funker ...
Kjedelig
Er vel noe lignende som med at salt kan gå gjennom membranen i vannballong nedsunket i saltvann fordi NaCl-molekylene er mindre enn H2O-molekylene da. O2 kan trenge gjennom PET og binder seg til ølet fordi det kan?
Høres riktig ut at plasten i en del flasker ikke holder all o2 ute pga av osmose/difusjon, men skulle jeg være i nøden og trengte flasker, hadde jeg ikke vært redd for å brukt det. Som sakt tidligere merket jeg ikke noen feil på de flaskene jeg hadde stående et halvt år på plast. Jeg hadde også samme øllet på glassflasker så jeg hadde sammenligningsgrunnlag. Men jeg skal heller ikke påstå at jeg har en fin tjunet smakssans.
Sa til en kompis jeg vurderte å flaske på PET flasker og han ble helt stille i andre enden før han svarte: Du kødder sant?